באטמ מדווחת על פיתוח ערכת דיאגנוסטיקה לאבחון וירוס הקורונה; המניה מזנקת

לפי הודעת החברה, הערכה נבחנה ע"י מספר מעבדות מרכזיות ובתי חולים, ויכולתה לאבחן את הווירוס אומתה

צבי מרום, מנכ"ל באטמ / צילום: איל יצהר, גלובס
צבי מרום, מנכ"ל באטמ / צילום: איל יצהר, גלובס

נגיף הקורונה ממשיך לככב בדיווחי החברות הציבוריות - לרוב כשהן מודיעות על השפעה שלילית של ההתפרצות על העסקים שלהן, אך לעתים גם באופן חיובי, כמו הדיווח של חברת הטכנולוגיה באטמ   מהיום (ה'). מניית באטמ הגיבה היום בזינוק של בין 13% ל-17% בלונדון ובת"א, לאחר שהחברה דיווחה שפיתחה ערכת דיאגנוסטיקה לאבחון וירוס הקורונה (COVID-19). לפי הודעת החברה, הערכה נבחנה על-ידי מספר מעבדות מרכזיות ובתי חולים, ויכולתה לאבחן את הווירוס אומתה.

באטמ החלה בייצור הערכה במתקן הייצור שלה ברומא, והיא עובדת עם מוסדות מחקר ואקדמיה, בעיקר באירופה, לפתח את הערכה במחיר שיתאים לייצור בהיקפים גדולים. לדברי החברה, הערכה עונה על כל הדרישות של סוכנות בריאות הציבור של ארה"ב (CDC), ולקוחות ממספר מדינות כבר הביעו עניין בערכה.

"אנחנו מאמינים שהאסטרטגיה שאימצנו בחטיבת הביורפואה שלנו מוכחת כנכונה, בעיקר לאור ההתפרצות של וירוס COVID-19", אמר מנכ"ל באטמ, ד"ר צבי מרום. "אנחנו יכולים לספק במהירות ערכות דיאגנוסטיקה לכל פתוגן חדש שמופיע". לדבריו החברה כבר קיבלה משוב חיובי מאוד ומספר גופים רפואיים מובילים הביעו עניין בנושא.

באטמ, שהוקמה ומנוהלת על-ידי ד"ר צבי מרום, התחילה את דרכה בתחום התקשורת, אבל הרחיבה את עסקיה גם לתחום הרפואי, באמצעות מכשירי אוטומציה לבדיקות מעבדה וטיפול באשפה רפואית. לחברה יש חטיבה העוסקת בתחום הביורפואה וחטיבה העוסקת בסייבר ותקשורת. באטמ חזרה להיסחר בבורסה בתל אביב במהלך 2019 לאחר שמנייתה נמחקה ממנה ב-2015, כשלאורך התקופה היא המשיכה להיסחר בלונדון. החזרה למסחר הייתה בשווי יותר מכפול מהשווי שבו נמחקה.

כזכור, בתחילת השבוע הודיעה חברה ישראלית נוספת הודעה חיובית על רקע התפרצות הקורונה: אנלייבקס  , המפתחת תרופות, דיווחה על הגברת הייצור של תרופה בפיתוח שלטענתה יכולה לסייע לחולי קורונה המגיעים למצבים של קריסת מערכות. לאחר זינוק של עשרות אחוזים במחיר המניה בת"א, החברה הודיעה על גיוס הון ומנייתה ירדה בנאסד"ק, ולמחרת נפלה גם בבורסה בת"א.