יועצו של נתניהו על קמפיין הליכוד: "השנאה הזאת היא מה שמאחד את המחנה שלנו"

נחשפו הקלטות נתן אשל, יועצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומקורבו, בחדשות 12, בהן הוא מדבר עם גורם על האסטרטגיה של הליכוד לבחירות • "חשוב לי הכובע של ביבי או בנימין נתניהו יותר מאשר ראש הממשלה"

נתן אשל / צילום: אוריה תדמור
נתן אשל / צילום: אוריה תדמור

הערב נחשפו בחדשות 12 הקלטות נתן אשל, יועצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומקורבו. ההקלטות מגלות את דעתו של אשל לגבי אסטרטגיית הקמפיין של הליכוד.

השיחה הוקלטה התרחשה לפני בחירות מועד ב', והתנהלה בין אשל וגורם מקצועי שהוא רצה לשכור את שירותיו.

אשל מפרט את כיווני קמפיין הליכוד בבחירות: "אני אגיד לך, מה שקרה לנו לשמחתי בבחירות האחרונות זה שלמרות שאביחי (מנדלבליט, ש' ג') יצא שבועיים לפני הבחירות והצהיר מדובר בעבריין, אה, הוא עלה ב-20%. זאת אומרת, זה כמו אצל איווט (ליברמן, ש' ג'). אם אתה לא גנבת, מי אתה? בשביל מה באת? לתדהמתי. בדקנו את זה גם. זאת אומרת, הם לא מבינים את זה שהלכת לפוליטיקה בשביל לעשות טוב לעם. הלכת לפוליטיקה כי הלכת לגנוב ואתה צריך להיות גבר".

יועצו ומקורבו של ראש הממשלה מתייחס בדבריו לחלק מאזרחי המדינה ויחסם לפוליטיקה: "עכשיו, בציבור הזה - אני קורא לו אפילו הלא-אשכנזי הזה, כן - מה מחמם אותו? הרי הוא אומר: מה? הם? יעשו לי בזה? נראה להם. למה הם שונאים את התקשורת? למה הם צעקו הו הא מה קרה נוני (מוזס, ש' ג') אכל אותה אחרי הבחירות? הם שונאים הכול. השנאה הזאת היא מה שמאחד את המחנה שלנו".

אשל גם התייחס ספציפית לשרה מירי רגב: "מירי רגב עושה עבודה מצוינת. זאת אומרת זה שהיא בהמה בכלל, עזוב את זה, אבל היא עושה עבודה מצוינת. כי היא מלהיבה. כמו ההוא בכדורגל שעומד ועושה לקהל ככה עם הידיים. זה מה שהיא עושה. וזה מצליח. זה מצליח. היינו עשרים וכמה אבל היינו שלושים, היינו שלושים עלינו לשלושים ושש. ואתה שואל אותי, נעלה גם הלאה אם ירצה השם. אז זה מה שקורה כרגע. והעם לגמרי מתנתק מהדברים האחרים. להיפך. עוד מרוויחים אותו יותר ויותר. לכן אין לנו ברירה. אנחנו צריכים ללכת על הכסאח הזה".

באותה שיחה, בה אשל הציע עבודה לאותו גורם, הוא אמר כי "חשוב לי הכובע של ביבי או בנימין נתניהו יותר מאשר ראש הממשלה ובוודאי ראש הליכוד שזה כבר... זאת אומרת יש פה שתי משימות. יש את הפן הפוליטי ויש את הפן האישי שלו, שהוא פרובלמטי נקרא לזה. אבל זה אישיות. זה יותר מזה. זה גם משפטי אבל גם אישיותי. שלו, שלה, לא משנה כרגע. ואני הייתי שמח לתפוס פה שתי ציפורים במכה... זאת אומרת, אני לא רואה שאני יכול לגייס שני אנשים וגם לא רואה - אוף דה רקורד להגיד לך - שאני יודע לשלם לשני אנשים כי אני לא רואה שאני אצליח להכניס מישהו במודל האישי שלו לקטע הזה. אבל רק עכשיו אם אני אנצל את ההזדמנות ואני אצליח להכניס מישהו שיהיה גם וגם אז אני אצליח לעשות את החיבור הזה שאחר כך - הבחירות יעברו אבל זה יימשך... שם את זה על השולחן כמו שזה. זה לא יכול, אה, להתעלם מזה ואני אהיה בת יענה ואתה תהיה במעמד של פיני רובין ושל אחרים".