האם המשטרה תפתח בחקירה פלילית של המעקבים שנעשו לכאורה אחריי בני גנץ ורונן צור?

עורכת דינו של יועץ התקשורת רונן צור פנתה היום ליועמ"ש, למ"מ המפכ"ל ולמ"מ פרקליט המדינה וביקשה להורות על חקירה בחשד לביצוע עבירות פליליות במה שהיא מכנה "פרשת ווטרגייט הישראלית" • הליכוד ושאר הגורמים שהועלו כלפיהם טענות כי היו מעורבים במעקבים, מכחישים זאת

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, ויועץ התקשורת שלו, רונן צור / צילום: יוסי זמיר, שלומי יוסף
יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, ויועץ התקשורת שלו, רונן צור / צילום: יוסי זמיר, שלומי יוסף

האם המשטרה תפתח בחקירה פלילית של פרשיית המעקבים שנעשו לכאורה אחרי יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, ויועץ התקשורת שלו, רונן צור? עורכת הדין של צור, שולמית אשבול, פנתה היום (א') ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט; לממלא-מקום מפכ"ל המשטרה, מוטי כהן; ולממלא-מקום פרקליט המדינה, עו"ד דן אלדד; וביקשה להורות על חקירה בחשד לביצוע עבירות פליליות במה שהיא מכנה "פרשת ווטרגייט הישראלית".

התלונה הוגשה בעקבות תחקירים שפורסמו בתקשורת, שלפיהם לכאורה הופעלו חוקרים פרטיים דרך חברות-קש ו/או באמצעות משרדי עורכי דין הקשורים לראש הממשלה בנימין נתניהו.

בשבוע שעבר פורסם בעיתון "דה מרקר" כי גורמים בסביבת ראש הממשלה שכרו את שירותיה של חברת המודיעין העסקי CGI Group לכאורה כדי לאסוף מידע מביך או מסבך על גנץ. החברה עוסקת באבטחת מידע, ויושב-הראש שלה הוא ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי, איש מפלגת יש עתיד לשעבר.

בהמשך פורסם כי גורמים נוספים עקבו אחרי גנץ ואחרי צור. בערוץ 13 פורסם כי אחד החוקרים המעורבים לכאורה במעקבים הוא רפי ויצמן, בעל חברה לבדיקת ואבטחת מידע, שאף הוקצה לו חדר עבודה במשרד של עו"ד עמית חדד, בא-כוחו של ראש הממשלה נתניהו.

במכתבה לראשי מערכת אכיפת החוק היום טוענת עורכת דינו של רונן צור כי "מהתחקירים עולה חשד כבד לביצוע עבירות פליליות נגד שולחיי, וביניהן האזנות סתר אסורות, חשד לפגיעה בפרטיות, חשד לגניבת מידע רגיש וסודי הן עסקי והן פרטי של שולחיי ושל לקוחותיהם".

לדברי באת-כוחו של צור, "אין זה סוד ששולחיי ייצגו ומייצגים בשנים האחרונות יריבים פוליטיים של ראש הממשלה, עדי מדינה ועדי תביעה בפרשיות שונות, אשר טרם הובררו בבית המשפט, לגבי חלק מהן - הדיון במשפטי צפוי להתחיל בעוד עשרה ימים (משפט נתניהו. ח',מ')". לדברי עו"ד אשבול, "שולחיי משוכנעים כי הפעולות והעיקוב והעבירות אשר נחזה כי נעברו, נועדו להפעיל לחצים ולהילך אימים עליהם ועל לקוחותיהם במיוחד בעיתוי רגיש זה".

מפלגת הליכוד ושאר הגורמים שהועלו כלפיהם טענות כי היו מעורבים במעקבים אחרי גנץ וצור, מכחישים את הטענות. הליכוד אף הגיש מכתבי התראה לפני תביעת לשון הרע נגד העיתונאים ברוך קרא ואביעד גליקמן מערוץ 13 ונגד גור מגידו מ"דה מרקר". לטענת הליכוד, השלושה "עשו שימוש פסול בבמה התקשורתית שלהם כדי להציג אוסף של סימני שאלה מופרכים ועובדות שקריות". 

עו"ד דרור מתתיהו, בא-כוחו של רפי ויצמן, מסר בתגובה: "מר רפאל ויצמן הוא קצין מילואים בחיל התקשוב, בוגר קורס CISO (מנהלי טכנולוגיות ומתודולוגיות הגנת סייבר) שהוסמך לאחרונה גם כ-CISSP (אחת מהסמכות אבטחת המידע היוקרתיות בעולם, אשר דורשת ניסיון של לפחות 5 שנים בתחום). מר ויצמן עוסק שנים בתחום אבטחת והגנת מידע, רשתות, מתח נמוך ואבטחה סביבתית ומספק שירותים בתחומים אלה לגורמים שונים, אותם אין הוא רשאי לחשוף.

"לנוכח העובדה כי תנועת הליכוד בחרה לחשוף מיוזמתה את ההתקשרות עם מר ויצמן, ולנוכח דברי ההבל שנקשרים בשמו בימים האחרונים על-ידי גורמים בעלי עניין, הוא מבקש להבהיר, באופן חד-משמעי ולמען הסר כל ספק, את הדברים הבאים:

"תנועת הליכוד מעולם לא שכרה את שירותיו של מר ויצמן על-מנת לפרוץ לטלפון הנייד של מר בני גנץ או על-מנת לבצע חקירות פרטיות או מעקבים אחר מר גנץ, יועציו או בני משפחותיהם. מר ויצמן לא התבקש לעשות כן ומעולם לא עשה כן. מדובר בטענות כוזבות ומטעות, נטולות כל בסיס עובדתי, אשר פוגעות באופן קשה ובוטה בשמו הטוב של מר ויצמן וגורמות לו נזקים כבירים ובלתי הפיכים במישורים שונים. ככל שהפרסומים השקריים יימשכו, האחראים להם יישאו בדין".