גולדמן זאקס הוריד המלצה למניית צ'ק פוינט ל"מכירה": "מאבדת נתחי שוק"

הטלטלה בשווקים והורדת ההמלצה הובילו לירידה של 5.2% במניה בשני ימי המסחר האחרונים, ומחירה נקבע על פחות מ-100 דולר, לראשונה מאז יולי 2018 • גולדמן זאקס הפחית גם את מחיר היעד למניה מ-118 דולר ל-100 דולר

הטלטלה בשווקים והורדת המלצת אנליסטים הובילו את מניית צ'ק פוינט לירידה של 5.2% בשני ימי המסחר האחרונים, ומחירה נקבע על פחות מ-100 דולר, לראשונה מאז יולי 2018. שווי השוק של צ'ק פוינט בנאסד"ק הוא 15.3 מיליארד דולר.

ביום חמישי הוריד גולדמן זאקס את המלצתו למניית צ'ק פוינט מ"ניטרלי" ל"מכירה", והפחית את מחיר היעד למניה מ-118 דולר ל-100 דולר. במקביל העלה הבנק את המלצתו למניה אחרת מתחום הסייבר, FireEye, מ"ניטרלי" ל"קנייה", והשאיר את המלצתו למניית פאלו אלטו נטוורקס על "קנייה". זאת, על רקע ועידת RSA לתחום האבטחה בסן פרנסיסקו, שלפי האנליסטים של גולדמן זאקס הנוכחות בה הייתה נמוכה משמעותית מבעבר בשל החשש מקורונה. אגב, לדברי האנליסטים, התגברות החשש מהקורונה דווקא מגבירה את המודעות לתועלת של תחומי הענן לנושא ההמשכיות העסקית.

"על רקע החששות מפני הווירוס שהובילו לחששות מאקרו כלכליות גלובליים, המניות שאנו מסקרים נסחרו בירידות משמעותיות בשבועות האחרונים", כותבים כלכלני גולדמן זאקס. "יחד עם זאת, אנחנו מאמינים שחלק מהירידות הן בשל חשש מפני חולשה מהותית, בשל ציפיות לצמיחה נמוכה יותר בהמשך".

בגולדמן זאקס לא מנסים להעריך כמה זמן יימשך הלחץ על המניות בשל תנאי המאקרו כלכלה, אך צופים חולשה עסקית בשל ביטולי כנסים, טיסות ופגישות; עם זאת הם סבורים שתחום אבטחת הסייבר מציע חשיפה לטכנולוגיה צומחת ולחלק שהכי פחות צפוי להיפגע בתקציבי הארגונים, גם בתקופת צמצום.

כאמור, בבנק מחזיקים בגישה חיובית כלפי מניות פאלו אלטו ו-FireEye וכן על מניית פורטינט. עם זאת, לגבי צ'ק פוינט הם חיוביים פחות. "מניית צ'ק פוינט נסחרת במכפילים שנמוכים מהממוצע ההיסטורי שלה, על רקע ירידת ההכנסות ממוצרים, שהעיקה על המניה. בעוד שההכנסות ממנויי תוכנה עלו בשיעורים דו-ספרתיים, משקיעים הביעו חששות בקשר לצמיחת ההכנסות מתחזוקה, שמהוות חלק משמעותי מהכנסות צ'ק פוינט, והכנסות אלה ממשיכות להיות בסיכון אם החברה תמשיך להפסיד נתחי שוק".

להערכתם, לצ'ק פוינט יש "תמיכה" טובה יותר ביחס למתחרות במצב של שוק סוער, משום שלמייסד (המנכ"ל גיל שויד) יש שיעור החזקה גבוה בחברה, יש לה שולי רווח גבוהים ותזרים המזומנים החופשי שלה חזק. אולם לדבריהם, שולי הרווח התפעולי התכווצו והתחזית ל-2020 כוללת גיוס עובדי מכירה ושיווק, כך שההוצאות בתחום זה יעלו בשנים הבאות. בגולדמן זאקס מציינים שלפי נתוניהם צ'ק פוינט מאבדת נתחי שוק ובשלב זה לא נראה שיפור בתחום. "על רקע זה, ומשום שהמניה ירדה פחות ממניות אחרות בתחום, אנחנו מאמינים שמניות אחרות שאנו מסקרים נמצאות בעמדה טובה יותר להשיג אפסייד במחצית השנייה של 2020", הם כותבים.