תיק מידע הפנים נגד עו"ד רענן בר-זוהר נסגר מחוסר אשמה

עניינה של החקירה היה חשד לביצוע עבירות שימוש במידע פנים לכאורה בקשר לניירות הערך של ארית תעשיות, בסמוך לדיווחים חיוביים ומהותיים שפרסמה החברה במהלך שנת 2016 • בר-זוהר: "ב-2016 כלל לא הייתי יועץ משפטי של החברה, אלא רק בשלב מאוחר יותר, לאחר רכישת המניות"

עו"ד רענן בר-זוהר / צילום: איל יצהר
עו"ד רענן בר-זוהר / צילום: איל יצהר

פרקליטות מיסוי וכלכלה החליטה לסגור את תיק החקירה נגד עו"ד רענן בר-זוהר, שותף במשרד בלטר, גוט, אלוני ושות', בפרשת השימוש במידע פנים לכאורה בחברת ארית בשנת 2016. התיק נגד בר-זוהר נסגר בעילה של "היעדר אשמה".

חברת ארית תעשיות, העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מרעומים ומוצרי אלקטרוניקה צבאיים, נסחרת לפי שווי שוק של כ-150 מיליון שקל ונשלטת על-ידי צבי לוי המחזיק ב-51% ממניותיה.

עניינה של החקירה היה חשד לביצוע עבירות שימוש במידע פנים לכאורה בקשר לניירות הערך של ארית תעשיות, בסמוך לדיווחים חיוביים ומהותיים שפרסמה החברה במהלך שנת 2016.

חקירת הפרשה נפתחה באוקטובר 2018 בחשד לפיו עו"ד בר-זוהר, המחזיק ב-4.75% ממניות חברת ארית תעשיות והמשמש כאחד מיועציה המשפטיים, עשה כביכול שימוש במידע פנים של החברה בעת שרכש ניירות ערך שלה בשנת 2016, והרוויח כביכול רווח תאורטי בסך של כ- 120 אלף שקל מפעילות זו.

כמו כן, עו"ד בר-זוהר נחשד בכך שלא דיווח על עניינו האישי בעת הצבעותיו באסיפות כלליות של החברה שנערכו במהלך השנים 2017-2016, ואשר נגעו לאישור עסקאות אשר לבעל השליטה בחברה היה עניין אישי בהן.

באוקטובר 2018 זומן בר-זוהר לחקירה ברשות ניירות ערך. במקביל לחקירתו פשטו חוקרי רשות ניירות ערך על משרדי חברת ארית וחקרו מספר נושאי משרה נוספים בחברה בחשד לביצוע עבירות שימוש במידע פנים ועבירות דיווח לפי חוק ניירות ערך.

ביוני 2019 סיימה מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך את חקירת פרשת השימוש במידע פנים לכאורה של חברת ארית תעשיות והעבירה את התיק לבחינת מחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה), לשם קבלת החלטה האם להעמיד לדין את המעורבים בפרשה.

כעת כאמור החליטה הפרקליטות לסגור את התיק, וזאת אף מבלי צורך בשימוע לבר-זוהר.

עו"ד בר-זוהר מסר בתגובה: "אני מברך על ההחלטה שהייתה צפויה עוד מתחילת החקירה, בה הוכחתי כי רכשתי את מניות החברה רק לאחר פרסום הודעות ודיווחים על-ידי החברה, ובלא שהיה בידי מידע פנים כלשהו. סגירת תיק חקירה בשל היעדר אשמה ולא היעדר ראיות היא חריגה מאוד ומעידה על כך שלא נפל רבב בהתנהגותי.

"בניגוד להנחתה השגויה של הרשות לניירות ערך בתחילת החקירה, בשנת 2016 כלל לא הייתי יועץ משפטי של החברה, אלא רק בשלב מאוחר יותר, לאחר רכישת המניות, וממועד זה ועד היום זו לא רכשתי מניות כלשהן. אבקש להדגיש כי עד היום לא מכרתי ולו מניה אחת, שכן מדובר מבחינתי בהשקעה אסטרטגית ארוכת-טווח בחברה משגשגת, בה אני גאה להיות שותף".

בא-כוחו של עו"ד בר-זוהר, עו"ד ירון ליפשס ממשרד כספי ושות', מסר בתגובה: "הגם שאני מברך על החלטת הפרקליטות, אין לי אלא להצטער מאוד על ההחלטה הראשונית והשגויה לחקור את רענן כחשוד ולאחר מכן להוסיף חטא על פשע ולפרסם את הדבר ברבים. לנו, כעורכי דין, אין אלא את שמנו הטוב, ועל רשויות החקירה להקפיד היטב שלא לפגוע בו לשווא".