מלונות דן פנורמה ודן ירושלים עשויים לשמש כמרכזי הבראה לחולי קורונה

זאת בהתאם להחלטת משרד הביטחון להקים מתקני החלמה קבוצתיים לנשאי קורונה בתום התייעצות עם משרד הבריאות והמטה לביטחון לאומי • המתקנים מיועדים לחולי קורונה קלים כחלופה לבידוד ביתי • מלונות דן בדיווח לבורסה: 14 מתוך 17 מלונות הרשת נסגרו

מלון דן פנורמה חיפה / צילום: שלומי יוסף
מלון דן פנורמה חיפה / צילום: שלומי יוסף

משרד הביטחון מנהל מגעים עם רשתות והנהלות של בתי מלון בארץ במטרה להפוך אותם למוקדים שיקלטו חולי קורונה שנדרשים לבידוד, וזאת בהתאם להחלטת משרד הביטחון להקים מתקני החלמה קבוצתיים לנשאי קורונה, בתום התייעצות עם משרד הבריאות והמטה לביטחון לאומי. המתקנים מיועדים לחולי קורונה קלים כחלופה לבידוד ביתי. בין הרשתות שעימם מתנהלים מגעים גם רשת דן, שככל הנראה תקצה את מלונות דן פנורמה בתל-אביב וייתכן שגם דן בירושלים.

מרשת מלונות דן נמסר: "קיבלנו פנייה ממשרד הביטחון, והרשת עושה ככל שביכולתה על-מנת לבוא לקראת המדינה ולתת מענה הולם לצרכים כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה. הנושא עדיין נמצא בדיון, כששני הצדדים מאוד חיוביים לגבי שיתוף-פעולה אפשרי".

במשרד הביטחון משיבים לפניית "גלובס" כי "בשלב זה טרם התקבלו החלטות בנושא. משרד הביטחון, יחד עם משרדי האוצר (אגף התקציבים) והבריאות ובשיתוף כלל גופי החירום, מקיים עבודת מטה בנושא, לרבות מגעים עם מספר בתי מלון ברחבי הארץ, על-מנת ליישם את הנחיית שר הביטחון נפתלי בנט לפתיחת מלוניות הבראה קהילתיות בהקדם. העבודה על הפרויקט בעיצומה". 

בתוך כך, מלונות דן  דיווחה היום (ב') בצהריים לבורסה כי היא "ממשיכה בפעולות להקטנת הוצאות שוטפות, לרבות ניצול ימי חופשה של עובדי החברה והוצאות עובדים לחל"ת, עצירת השקעות מתוכננות במלונות החברה והדממת מרבית מלונות החברה. 14 מתוך 17 בתי המלון של הרשת נסגרו נכון לשעה זו".

מדובר בדיווח שלישי לבורסה בעקבות השלכות מגפת הקורונה וסגירת השמיים לטיסות.

עד כה יותר מ-100 בתי מלון בארץ נאלצו לסגור את שעריהם עם הצניחה בביקוש ובתפוסה. רק כ-28 אלף תיירים נותרו בישראל כיום. הם אמורים לשהות בבידוד ולעזוב את הארץ בהקדם. תיירות הפנים כמעט שנמחקה לחלוטין עם איסור ההתקהלות של 10 אנשים ויותר בחללים משותפים לרבות חדר אוכל. מסעדות בבתי מלון נסגרו. רשת פתאל הוציאה הבוקר (ב') עדכון לבורסה, לפיו 50 מתוך 180 בתי מלון של הרשת כבר נסגרו, ובתי מלון נוספים צפויים להיסגר.

התאחדות המלונות בישראל העריכה אתמול (א') את הפגיעה במלונות בהיקף של כמיליארד שקל בממוצע לחודש. הפגיעה באה לידי ביטוי בסגירת מלונות, בהוצאה לחל"ת ובפיטורים של מרבית עובדי הענף, המונים כ-41 אלף עובדים. בהתאחדות מעריכים כי הסגירה ההדרגתית של בתי המלון תקיף כמעט את כל הענף.