מנו גבע תובע מיעקב ברדוגו 250 אלף שקל והתנצלות: "פגע בשמי הטוב"

זאת לאחר שבשידור של רדיו חיפה התייחס ברדוגו ישירות לגבע ואמר: "אני לא מאמין לסקרים של מנו גבע בערוץ 12, חושב שהם יותר כתבות עיתונאיות"

מנו גבע / צילום: איל יצהר
מנו גבע / צילום: איל יצהר

מנו גבע דורש מיעקב ברדוגו פיצוי של 250 אלף שקל ומודעות התנצלות בולטות בעיתונים המובילים על כך שפגע לטענתו בשמו הטוב.

זאת לאחר שבשידור של רדיו חיפה התייחס ברדוגו ישירות לגבע ואמר: "אני לא מאמין לסקרים של מנו גבע בערוץ 12, חושב שהם יותר כתבות עיתונאיות. פתאום מנו גבע כותב שרוצים ככה ורוצים ככה, אל תאמינו לסקרים, אל תאמינו למערכות שטיפת המוח".

במכתב התראה לפני תביעה ששלח עורך הדין אמיר רנן ממשרד רענן מרקס, נטען כי מדובר בפגיעה קשה בשמו המקצועי והאישי של גבע. גבע טוען כי הוא מבכירי הסוקרים בארץ ועמל כל חייו על-מנת לרכוש את שמו הטוב במיוחד. "בשל כך הוא זוכה כי שירותיו יוזמנו על-ידי חברות מהגדולות במשק ועל-ידי גורמי תקשורת מוערכים, הנשענים על המוניטין הרב שצבר".

במכתב נטען כי פרנסתו של גבע תלויה בשמו הטוב ובהיותו עצמאי, לא מוטה ולא תלוי. "דבריך חסרי האחריות והמכוערים רחוקים מין האמת כרחוק מזרח ממערב, אן בהם שמץ של אמת, והם משוללי בסיס עובדתי".

על-פי המכתב, הדברים הפוגעניים נאמרו באופן פומבי בתחנת שידור פופולרית, הגיעו לאין-ספור מאזינים, וכך הוגברה הפגיעה בגינם.

"הנך מחזיק בתפקיד סמי-ציבורי", נכתב במכתב ההתראה לברדוגו, "זוכה לשעות שידור רבות כעיתונאי ברשת ציבורית (קל וחומר צבאית) ולחשיפה תקשורתית רבה; הפגיעה עקב דבריך חמורה אף יותר. בנסיבות אלה ייתכן כי יש רבים המייחסים לדבריך חסרי השחר והפוגעניים מעמד עצמאי ומקנים להם ממד אובייקטיבי לכאורה, מה שמחריף את הנזק שנגרם בשל כך".

גבע מעריך את הנזקים שנגרמו לו בעקבות הדברים בכמיליון שקל לפחות, ומודיע כי ינקוט צעדים משפטיים כדי לרפא את הפגיעה בשמו הטוב. לצורך פשרה כאמור הוא מוכן להסתפק במודעות התנצלות בעיתונים היומיים ופיצוי של 250 אלף שקל.