יוזמת דחיית שעון הקיץ של דרעי מתעכבת וספק אם תצא לפועל

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אישר עקרונית את יוזמת דרעי, אבל המהלך נעצר בגלל בעיה טכנית

אריה דרעי / צילום: רפי קוץ
אריה דרעי / צילום: רפי קוץ

ההחלטה על דחיית החלת שעון קיץ מתעכבת ונתונה בספק. שר הפנים אריה דרעי החליט לדחות שעון הקיץ שאמור היה להתחיל בלילה שבין יום חמישי ליום שישי השבוע, כדי לצמצם את שהיית תושבים בשעות אור נוספות ולצמצם את הסיכון בהימצאות במרחב הציבורי בימי מגפת הקורונה.

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אישר עקרונית את יוזמת דרעי, אבל המהלך נעצר בגלל בעיה טכנית. רשות התקשוב הממשלתית ו"ישראל דיגיטלית", העלו את סוגיית הגדרת שעון הקיץ בכל מערכות ההפעלה של שרתים, מחשבים, ציוד תקשורת ואף טלפונים סלולריים. כדי לשנות את תאריך החלפת השעונים, על יצרני מערכות ההפעלה לייצר גרסת תיקון, להפיץ אותו, ולאחר מכן להתקין את העדכון בכל שרת, מחשב וטלפונים במחשבי הממשלה ושל גורמים רבים במשק. עדכון השרת כרוך בימי עבודה רבים ולא ניתן לבצע זאת עד יום חמישי בלילה, תאריך התחלת שעון הקיץ.

רשות התקשוב הממשלתית ו"ישראל דיגיטלית", ציינו עוד כי במצב שבו חלק מהמחשבים עובדים באזורי זמן שונים, עלולות להיווצר תקלות והשבתת מערכי מחשוב שלמות. בנוסף, היעדרות עובדים רבים בסקטור הפרטי, יקשו על ביצוע השינוי. הבעיה תקפה גם למגזר הפרטי, התעשיתי והעסקי, שגם הם משותקים חלקית כעת והסבירות שיצליחו לשנות את הגדרות המערכות בזמן, נמוכה ביותר.

דרעי הודיע כי למרות הבעיה הוא לא מוותר על היוזמה שלדבריו חשובה כדי לסייע בהשארת האזרחים בבתיהם, ולכן פנה אל ראש המטה לבטחון לאומי מאיר בן שבת, למצוא פתרון לסוגיה.