וול סטריט ננעלה בירידות; אינטל ובואינג זינקו, אפל צנחה

הבנק המרכזי בארה"ב הודיע על שורה של תוכניות סיוע, לרבות המשך רכישות האג"ח "ככל שיידרש" לתפקוד חלק של השוק • המשקיעים מחכים לאישור בקונגרס של חבילת תמריצים פיסקאלית • בורסות אירופה ננעלו בירידות חדות

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

22:00

המסחר בוול סטריט ננעל הערב (ב') בירידות, לאחר עוד יום תנודתי ובעקבות כשלון של הסנאט להחליט על חבילת תמריצים לעידוד הפעילות במשק האמריקאי. 

מניות בואינג  ואינטל רשמו עליות חדות. גם מניית זום בלטה מנגד, אפל  ננעלה בירידה חדה. עוד בלטו בירידות חדות מניות פורד מוטורס , בנק אוף אמריקה ואקסון מובייל. 

19:50

מגמה שלילית בוול סטריט, בעת שהמשקיעים ממתינים לחדשות בנוגע לחבילת הסיוע והתמריצים של הממשל. עליות חדות נרשמות במניות אינטל , בואינג , AMD ואובר. 

התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים יורדת בחדות ל-0.74%. הזהב רושם עלייה של 5.7% ונסחר סביב 1,568 דולר לאונקיה. 

18:50

לאחר ירידות חדות בשעתיים הראשונות של המסחר, כעת נסחרים מדדי המניות בוול סטריט במגמה מעורבת. זאת, על רקע אופטימיות וצפי להבנות בין הדמוקרטים לרפובליקנים בסנאט והכרזה על חבילת תמריצים ענקית למשק האמריקאי בהמשך היום.

באירופה הסתיים המסחר בירידות חדות.

בקרב המניות הישראליות בולטות בעליות חדות טבע , לייבפרסון ונייס .  

17:00

נמשכות הירידות בוול סטריט. מדדי S&P 500 והדאו ג'ונס יורדים ביותר מ-2%. גם באירופה נרשמות ירידות חדות לקראת סיום המסחר. 

15:50

ירידות שערים בניו יורק אפילו אחרי שהפדרל ריזרב חשף צעדים חדשים לשמירה על התפקוד של השווקים. מדדי דאו ג'ונס ו-S&P 500 מאבדים כ-1.5% והנאסד"ק יורד ב-0.5%.

אחד מהצעדים שננקטים על ידי הפד הוא תוכנית רכישת אג"ח ללא הגבלה. שר האוצר, סטיבן מנושין, אמר כי הקונגרס קרוב מאוד סגירת עסקה על צעדים פיסקאליים.

תשואות אג"ח ארה"ב רשמו היום ירידות שערים בעקבות הודעת הפד. מחירי הנפט עברו לעליות, אך רושמים כעת שוב ירידות.

ג'נרל אלקטריק  הודיעה היום כי חטיבת GE Aviation שלה מתכננת קיצוץ 10% מכוח האדם שלה בארה"ב, לאחר שהנגיף הוביל ל"התכווצות מהירה" בתנועת נוסעים באוויר. 

באירופה נמשכות הנפילות ומדד סטוקס 600 מאבד 3%.

15:30

המסחר בוול סטריט נפתח היום בירידות שערים, לאחר שהמדדים נסחרו בחוזים העתידיים בירידות חדות אך עברו לעליות בעקבות הודעת הפדרל ריזרב על תוכנית סיוע לשווקים.

באירופה נחלשו מאוד הירידות החדות שנרשמו במשך כל היום, בעקבות ההודעה. 

14:20

החוזים בניו יורק מוחקים חלק ניכר מהירידות החדות שרשמו במשך המסחר, לאחר שהפדרל ריזרב הודיע כי יוציא לדרך שורה של תוכניות סיוע שיעזרו לשווקים לתפקד טוב יותר על רקע משבר הקורונה. בין היתר מדובר בהתחייבות להמשיך ברכישות האג"ח "בהיקפים הדרושים כדי לתמוך בתפקוד חלק של השוק". 

בעקבות ההתפתחות חל שינוי מגמה במחיר הנפט. 

12:30

בורסות אירופה נסחרות בירידות חדות בהובלת הפוטסי הבריטי שצונח ב-4%. הקאק מאבד 2.6% ומדד הדאקס נופל ב-3%. הבורסה במילאנו מאבדת 3.3%, הבורסה במומבאיי צוללת בכ-13% בתגובה לפעולות הממשלה בסוף השבוע שהכניסה מעשית גם את כל הודו לסגר.

מחיר הנפט נסחר כעת ביציבות סביב 23 דולרים לאחר שהתרסק בשבוע החולף לרמה הנמוכה מאז 1991. לדברי גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי: "בטווח הקרוב, בהנחה שווירוס COVID-19 עדיין לא ייבלם במהלך השבועות הקרובים, ובהנחה שערב הסעודית אכן תציף את שוק הנפט כפי שהיא מתריעה, מחירי הנפט צפויים להישאר בטווח של 20-30 דולרים לחבית BRENT".

"באופן דומה, במידה ותמצא תרופה שתרפה את החולים מהווירוס ותעצור את התפשטות המגיפה, וכן במידה ויפותח חיסון שיעצור את המשך התפשטות המגיפה, כלכלת סין תחזור למסלול צמיחה, והשוק ישוב להתמקד בצפי שסין תבצע רכישות גדולות של נפט גולמי ותשומות אנרגיה נוספות מארה"ב על חשבון יצרניות במדינות אחרות. נראה שפרק הזמן הנדרש על מנת שרוסיה וסעודיה יחזרו לשולחן המו"מ, לשם השגת "שביתת נשק", עלול לקחת מספר חודשים", אמר בפמן.

"לנוכח הצעד ההגנתי של הנשיא טראמפ, שיגן על תעשיית הנפט, באמצעות רכישות גדולות למלאי האסטרטגי, יעילות המהלך הרוסי שהיה מכוון גם כנגד התעשייה האמריקאית תופחת בטווח הבינוני. מצב זה עשוי להשפיע גם בכיוון של השגת הבנות בין רוסיה וסעודיה, סיום המלחמה ועלייה מחודשת במחירים, בפרט ב- BRENT. בהתאם לכך, במבט לסוף 2020, החוזים העתידיים מצפים לעליית מחירים לכ- 37 דולרים לחבית BRENT ומחיר חבית נפט מסוג WTI צפוי להתייצב סביב 33 דולרים לחבית עד סוף 2020", סיכם בפמן.

11:15

נמשכות הירידות החדות בבורסות אירופה ומדד סטוקס 600 מאבד כ-4.5%. ירידות דומות נרשמות בלונדון, בגרמניה ובפריז. מניות הנסיעות והפנאי החבוטות מאבדות עוד כ-7%.  

ממשלות ברחבי העולם משיקות חבילות סיוע מסיביות כדי לסייע לעסקים ולעובדים, אך בארה"ב עדיין לא הגיעו להסכמה על התמריץ הכלכלי. 

מחיר חבית נפט מסוג ברנט מאבד כ-4%. 

בניו יורק מאבד הדאו ג'ונס כ-700 נקודות בחוזים העתידיים.

10:20

המסחר בבורסות אירופה נפתח בירידות שערים חדות במדדים המובילים, ומדד סטוקס אירופה 600  נחתך ב-4.5% בפתיחה, כשמדד התעשייה צולל ב-6%. בהמשך התמתנו מעט הירידות והמדד יורד בכ-3%. 

בארה"ב מתחזקות הירידות בחוזים העתידיים ומדד דאו ג'ונס מצביע על צלילה של יותר מ-800 נקודות בפתיחת המסחר.

09:20

בארה"ב נרשמות ירידות חדות בחוזים העתידיים על המניות בזמן ממתינים להסכמה בוושינגטון על תוכנית תמריצים כלכליים שתרכך את הפגיעה הכלכלית מהתפרצות הקורונה. החוזים על הדאו ג'ונס מצביעים על נפילה של יותר מ-650 נקודות בפתיחת המסחר. 

גם היום הגיעו המדדים בשלב מסוים ל"גבול התחתון" של ירידה של 5% שמתחתיו לא מתבצעות עסקאות. חוק תמריצים פיסקאלי נפל בהצבעה בסנאט אתמול לאחר שהדמוקרטים הזהירו כי הצעד לא יספיק כדי לסייע לעובדים, ויהיה יותר מדי לחילוץ חברות.

ראש המועצה הלאומית לכלכלה לארי קודלו אמר שלשום כי חבילת תמריצים כלכלית תגיע ליותר מ-2 טריליון דולר, סכום המשתווה לכ-10% מהתוצר הכלכלי של ארה"ב.

המסחר בבורסות אסיה התנהל היום ברידות חדות על רקע ההשפעות הכלכליות של התפשטות וירוס הקורונה בעולם, שממשיכה להעיב על סנטימנט המשקיעים.

בורסת אוסטרליה ננעלה בירידה של 5.6%. במדד קוספי בקוריאה הדרומית נרשמה ירידה של 5.3%. 

בבורסת שנחאי ירד המדד ב-3.1%. 

בבורסות שנזן והונג קונג יורדים המדדים בשעה זו בכ-4.5%. בהודו צולל הניפטי 50 ב-11.5%.

הבורסה היחידה שהפגינה היום עוצמה נגד המגמה הייתה טוקיו, שם נעל היום מדד ניקיי את המסחר בעלייה של כ-2%.

וירוס הקורונה ממשיך להתפשט במהירות ברחבי העולם, ומספר החולים עומד על יותר מ-294 אלף. יותר מ-12,900 בני אדם מתו מהנגיף, כך לפי נתונים מארגון הבריאות העולמי.

07:00

בורסות אסיה נסחרות בירידות חדות, בהובלת הנפילות באוסטרליה, שם הבורסה נופלת בכ-8.5%. בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בניו יורק מאבדים כ-4.5% בהמשך לנפילות של השבוע שעבר, כאשר הנאסד"ק השלים צניחה של יותר מ-17% בשבוע.

הבורסה בשנחאי מאבדת 2.25%, הקוספי צונח בעוד 4.75%, הבורסה בהודו נופלת ביותר מ-8%, סינגפור צונחת ב-7.6%, שנזן צוללת ב-8.3%, הבורסה בהונג קונג מאבדת 4.3%. הנפט מטפס ב-0.8% ל-22.7 דולרים לחבית, והזהב עולה בשיעור דומה ל-1,597 דולר לאונקייה.

הפד הזהיר כי שיעור האבטלה בארה"ב עשוי לזנק עד ל-30%, בזמן שחבילת הסיוע של הממשל עדיין לא אושרה בסנאט. העיר ניו יורק נכנסה לעוצר בצל החשש מהתפשטות הקורונה.

"אי וודאות ותנודתיות חדה נהיו עניין שבשגרה בשווקים הפיננסיים נוכח משבר הקורונה", אמר קים מונדי, אסטרטג מטבעות בבנק חבר העמים של אוסטרליה. "הבנקים המרכזיים ממשיכים לזרוק את כל מה שיש להם על מנת להגביל את ההפרעה מהמגפה".