סכסוך עבודה בחדשות 13: העובדים מסרבים ליישר קו עם הקיצוצים

ועד עובדי חדשות 13 הכריז הבוקר על סכסוך עבודה, זאת עקב כוונת ההנהלה להוציא עובדים לחל"ת ולקצץ בשכר • "דווקא בשעה זו, כשאנו עובדים מסביב לשעון בשידורי החירום תוך חשש לסיכון בריאותינו, וכשהרייטינג גבוה מתמיד, אין מקום לבצע מחטף שכזה"

ישראל טויטו, מנכ"ל חדשות 13 / צילום: אריק סולטן
ישראל טויטו, מנכ"ל חדשות 13 / צילום: אריק סולטן

עובדי חדשות 13 מסרבים ליישר קו עם הקיצוצים שנקבעו על-ידי ההנהלה במטרה לצמצם עלויות בעקבות משבר הקורונה: ועד עובדי חדשות 13 הכריז הבוקר (ג') על סכסוך עבודה, זאת בעקבות כוונת ההנהלה להוציא עובדים לחופשה ללא תשלום ולקצץ שכר בשיעור של 10% לעובדים המשתכרים מעל 10,000 שקל.

במייל שנשלח אמש (ב') לעובדים דיווח הוועד על ההתנהלות: "ביקשנו להיכנס למשא-ומתן מיידי על המהלך, כדי שנוכל לוודא שהפגיעה הקשה בעובדים היא הכרחית ומינימלית. לצערנו, הנהלת רשת התעקשה שחברת חדשות 13 תוציא הודעה חד-צדדית בדבר הקיצוצים, עוד לפני שהתחלנו בהליך הידברות".

נזכיר כי בשתי חברות החדשות עובדים בימים אלה קשה יותר מאשר בימים רגילים, גם בגלל משבר הקורונה וגם בגלל המצב הפוליטי בישראל - שני נושאים שגורמים למערכות גם עבודה בהיקפים גבוהים מהרגיל וגם השקעות כספיות עצומות.

"זו אכן תקופה מאתגרת לכולם, ואנו בהחלט ערים למצב", כתבו אנשי הוועד. "עם זאת, אנו סבורים כי דווקא בשעה זו, כשעובדי החברה עובדים מסביב לשעון סביב שידורי החירום, תוך חשש לסיכון בריאותם, אחרי עוד מערכת בחירות אליה נרתמנו ומעבר מורכב לנווה אילן, כשנתוני הרייטינג גבוהים מתמיד, ונרשמה עלייה גם בברייקים לפרסומות - אין מקום לבצע מחטף שכזה תוך פגיעה בעובדים. אנו רוצים לקוות שההחלטה על המהלך אינה מהווה ניצול של אירועי השעה".

הוועד מבהיר כי הוא עומד בתוקף על כך שלא ניתן לפגוע בעובדים באופן חד-צדדי, ושיש לנהל על כך משא-ומתן. "נפעל יחד עם ארגון העיתונאים בכל האמצעים העומדים לרשותנו על-מנת לבטל את הקיצוצים ולכל הפחות לצמצמם, ולא נהסס להכריז גם על סכסוך עבודה. אלה ימים לא פשוטים לכולנו, ובנסיבות שמאפיינות את העבודה בחדשות 13 אין מקום לפגיעה נוספת בעובדים, ודאי שלא רטרואקטיבית".

הבוקר כאמור כבר דיווח הוועד על הכרזת סכסוך עבודה והודיע לעובדים: "בהמשך היום נקבעה פגישה עם ההנהלה, בה נשוב ונדגיש את עמדתנו הנחרצת שלא ייתכן שהגזרות הונחתו באופן מיידי וחד-צדדי, ללא שהתקיים משא-ומתן על היקפן, נחיצותן, משך הזמן שבו הן יהיו בתוקף, כמו גם על חלופות שברצוננו להציע ולבחון בשיתוף עם ההנהלה".

נזכיר כי רק לאחרונה נפתר סכסוך עבודה נוסף בין עובדי חדשות 13 לבין ההנהלה שהתמקד בסוגיות הקשורות למעבר לאולפנים החדשים בנווה אילן. 

מהנהלת חדשות 13 נמסר בתגובה: "חדשות 13 פעולת על-פי צו השעה ונאלצת לנקוט פעולות הכרחיות, בדומה לכלל המשק. החברה פנתה לנציגות העובדים במטרה לפעול בשיתוף-פעולה ובשקיפות מלאה. יחד עם זאת, גם בתקופה קשה כזו עבור כולנו, הנהלת חדשות 13 מנהלת שיח פתוח עם נציגות העובדים כל העת ותעשה מה שניתן, תוך כדי עומס שידורים, למען עובדיה".