עדי קייזמן | בלעדי

עדי קייזמן ואסתי גינזבורג עזבו את הארץ: עברו להתגורר בלוס אנג׳לס

המעבר לארה"ב הוליד חרושת שמועות על מצבו הפיננסי של קייזמן • מטעמו של קייזמן נמסר: "בימים אלו אני מתעניין במיזמים חדשים בתחומי הנדל"ן"

עדי קייזמן / צילום: ענבל מרמרי
עדי קייזמן / צילום: ענבל מרמרי

איש העסקים עדי קייזמן עזב לאחרונה את הארץ ללוס אנג'לס שבארה"ב, כך נודע ל"גלובס". יחד עם קייזמן עזבו גם אשתו אסתי גינזבורג ושני ילדיהם. עזיבתם של קייזמן ובני משפחתו את הארץ, לאחר שפינו את הווילה ששכרו בצהלה, הולידה חרושת שמועות על מצבו הפיננסי של קייזמן, שעיקר עסקיו מרוכזים בשוק הנדל"ן למגורים של ברלין, בירת גרמניה.

מטעמו של קייזמן נמסר היום ל"גלובס" כי "משפחתי ואני חולקים את חיינו בעסקים בישראל ובארה"ב כבר קרוב לשנתיים. לאחרונה נכנס משקיע זר (תאגיד אוסטרי) לחברה שהייתה בבעלותי ובימים אלו אני מתעניין במיזמים חדשים בתחומי הנדל"ן".

קייזמן, בן 48, היה אחד מאנשי העסקים הישראלים הראשונים שגילו את פוטנציאל הנדל"ן בברלין בתחילת שנות ה-2000, והיה מי שייסד את חברת ADO גרופ הבורסאית. בהמשך, עברה השליטה בחברה לידי שיכון ובינוי, אז בשליטת שרי אריסון, וקייזמן מכר בה את מניותיו.

את פעילותו בברלין המשיך באופן פרטי כאשר בשלהי 2018 פורסם באתר חברה שבבעלות קייזמן כי פורטפוליו הנכסים שלה בגרמניה כולל בניינים ובהם יותר מ-3,000 יחידות דיור.

את המוניטין שצבר וההיכרות עם העיר רתם קייזמן כדי לשכנע לקוחות, רובם המכריע ישראלים, להשקיע בנדל"ן בברלין באמצעות חברת "ברלין אספייר" ותחת המותג "ברלין אסטייט". המודל של "ברלין אספייר" היה לקנות בעזרת הלוואה בניין שלם מבעליו, חלוקתו לדירות הקיימות בו בפועל, ומכירתן למשקיעים.

בחודש פברואר אשתקד פירסם היומון הגרמני הנפוץ "ברלינר צייטונג" תחקיר על עסקיו של קייזמן כשבמוקד הכתבה עמדו מספר סיפורים על האופן שבו חברת הניהול של קייזמן בברלין מתעמרת לכאורה בדיירים, על מנת להוציא אותם מדירות בשכירות מוגנת, להכניס תחתם אחרים וכך להשביח את שכר הדירה ולהגדיל את התשואה למשקיעים הזרים.