ניו יורק בודקת האם אמזון פיטרה עובד שארגן מחאה עקב מחסור בציוד מיגון מהקורונה

נציב זכויות האדם של ניו יורק יפתח בחקירה נגד אמזון בשל פיטורי העובד • אמזון טוענת שהעובד פוטר מכיוון שלא שמר על הנחיות הבידוד

ג'ף בזוס / צילום: Charles Krupa, AP
ג'ף בזוס / צילום: Charles Krupa, AP

נציב זכויות האדם של ניו יורק יפתח בחקירה נגד אמזון בשל פיטורי עובד שארגן שביתה במחסני החברה בעיר השבוע. את השביתה ארגן כריס סמולס, במחסני אמזון בסטטן איילנד ביום ב' האחרון, במטרה לעורר מודעות לכך שעובדי המחסנים של אמזון, שממשיכים להגיע לעבודה בימים אלה, לא זוכים להגנה מפני הידבקות.

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלסיו, הורה על פתיחת החקירה אמש (ג'), בעקבות פיטוריו של סמולס. אמזון טוענת שסמולס פוטר מכיוון שלא שמר על הנחיות הבידוד של החברה ולא בשל חלקו בארגון השביתה. לדברי החברה, סמולס אמור היה להיות בבידוד של 14 יום אך הגיע לעבודה בכל זאת.

כמה עשרות מעובדי המחסן שהשתתפו בשביתה אף דרשו מאמזון לסגור את המתקן לאחר שאחד העובדים נמצא חיובי בבדיקת קורונה בשבוע שעבר. החברה לא הודיעה לעובדים על תוצאות הבדיקה, ולפי דיווח של "The Verge", לא מדובר בהתנהלות יוצאת דופן: עובדים במחסני אמזון ברחבי ארה"ב גילו בשבועות האחרונים שקולגות נמצאו כנשאי קורונה רק ימים אחרי הבדיקות ובמקרים רבים גילו זאת מקולגות לעבודה ולא מההנהלה עצמה.

לפי דיווח אחר של "CNBC", מחסנים של אמזון נשארו פתוחים למרות שהתגלו בהם מקרים חיוביים של קורונה, והעובדים דיווחו על חוסרים בציוד היגינה בסיסי כמו חומרי חיטוי, באופן ששם אותם בסיכון הדבקות. העובדים טוענים כי הם נאלצים לבחור בין הגעה לעבודה תוך סיכון בריאותם ובין וויתור על הכנסתם.