משרד החינוך לבתי הספר ולגנים: החזירו להורים תשלומים על פעילויות שהתבטלו

היתרה שלה זכאים ההורים תשולם להם בסוף שנת הלימודים או תקוזז מתשלומי השנה הבאה • במשרד החינוך מדגישים כי מדובר בהחזר אך ורק על שירותים שטרם ניתנו

בית ספר יסודי סגור בצל הקורונה / צילום: Oded Balilty, Associated Press
בית ספר יסודי סגור בצל הקורונה / צילום: Oded Balilty, Associated Press

בתי הספר והגנים סגורים כבר שלושה שבועות בעקבות משבר הקורונה, ולא ברור מתי הלימודים יחודשו. בשל העובדה שההורים מתחייבים מראש על "תשלומי הרשות" בגין אירועים כמו מסיבות כיתתיות, טיולים, סל תרבות ועוד, משרד החינוך מורה היום (א') להחזיר להורים את התשלומים בגין שירותים שעבורם שילמו ולא ניתנו לתלמידים.

במשרד החינוך מדגישים כי מדובר אך ורק בשירותים שטרם ניתנו. אם למשל התקיים הטיול השנתי או ששיעורי העשרה (תל"ן) ממשיכים באופן מקוון, התשלום לא יקוזז.

איך יתבצע הקיזוז? עם החזרה ללימודים או עם סיום שנת הלימודים (המוקדם מבין השניים), כל מוסד צריך לבדוק מה השירותים שניתנו לתלמיד, מה השירותים שממשיכים להינתן, ולחשב כמה צריך להחזיר. היתרה שלה זכאים ההורים תשולם להם בסוף שנת הלימודים או תקוזז מתשלומי השנה הבאה, לפי בחירת ההורים.

במשרד החינוך מוסיפים כי יש לקחת בחשבון כי אופן התשלום לבתי הספר אינו אחיד, שכן חלק מההורים שילמו את כל התשלומים מראש, בעוד אחרים התחייבו לתשלומים במהלך השנה.