חדשות 12: "דעתה של רינה מצליח הייתה אחת מיני רבות"

בעקבות הסערה התקשורתית שעוררו דבריה של רינה מצליח על התנהלות המגזר החרדי מול סמכות המדינה, מוציאה היום חדשות 12 תגובת הבהרה, המגבה מצד אחד את הפרשנית ומבהירה כי זכותה להביע את דעתה - ומנגד מדגישה את מגוון הקולות שנשמעים בחברה

רינה מצליח / צילום: אביב חופי
רינה מצליח / צילום: אביב חופי

לאחר שחברת חדשות 12 מצאה את עצמה בלב סערה תקשורתית בעקבות דבריה של הפרשנית הבכירה רינה מצליח בסוף השבוע על האופן בו מתנהל לדעתה המגזר החרדי מול סמכות המדינה, מוציאה היום (א') חדשות 12 תגובת הבהרה, המגבה מצד אחד את הפרשנית ומבהירה כי זכותה להביע את דעתה - ומנגד מדגישה את מגוון הקולות שנשמעים בחברה בהקשר זה ואחרים.

"ב'אולפן שישי' נשמעו מגוון דעות", נמסר בהודעת חדשות 12. "דעתה של רינה מצליח הייתה אחת מיני רבות".

בהודעה מוזכרות ההתבטאויות ההפוכות של המגיש דני קושמרו והפרשנית דנה ויס, שחלקו על דבריה של מצליח בתקיפות, וציינו כי בחברה החרדית יש הרבה זרמים וגוונים.

"לחברת החדשות אין אף פעם דעה אחידה שכל הכתבים והפרשנים נדרשים לישר קו על-פיה", נכתב בהודעת חדשות 12, "ואנו מקפידים לתת במה לדעות שונות ומגוונות בנושאי הליבה השונים. כך גם הפעם. על כן מובן שדבריה של רינה מצליח משקפים את דעתה הפרטית, וודאי שלא משקפים עמדה רשמית של חברת החדשות".

בחדשות 12 מובאת הבנה לכך שרבים במגזר החרדי נפגעו מהדברים: "אנו רוצים להבהיר כי אין ולא הייתה שום כוונה לפגוע באף אחד מקרב תושביה החרדים של ישראל", נכתב בהודעת חברת החדשות. 

צילום מסך מויקיפדיה / צילום: ויקיפדיה
 צילום מסך מויקיפדיה / צילום: ויקיפדיה

כאמור, בסוף השבוע האחרון, בזמן המהדורה דיברה מצליח על כך שההתנהלות של החברה החרדית בבני-ברק איננה חד-פעמית בהתעלמותה מהוראות המדינה, ונתנה לכך מספר דוגמאות. את דבריה קטעה בתקיפות דנה ויס, שהבהירה למצליח כי לא ניתן להתייחס אל החברה החרדית כמקשה אחת. בתגובה עמדה מצליח על זכותה לסיים את דבריה ולהציג את הדברים כפי שהיא רואה אותם. 

מיד עם תום המהדורה החלה להתחולל סערה תקשורתית שכללה התבטאויות קשות נגד דבריה של מצליח, חלקן תוקפניות ואלימות. בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו לא פיספס את ההזדמנות להתנגח בתקשורת, וכפי שכבר קרה בעבר, קרא להחרים את מצליח, כשהפעם כוונת הקריאה הייתה לחרדים.