הטרנד הבא או פנטזיה נוספת? פנטזי מבקשת לקלוט פעילות של יבוא ושיווק מוצרי מזון

על הכוונת: חברת אייל אייכנר, יבואנית מזון עם כשרויות גבוהות - שמציגה מחזור שנתי של 29 מיליון שקל

מזון / צילום: מצגת החברה
מזון / צילום: מצגת החברה

על רקע החסינות שמפגינות מניות רשתות המזון ביחס למפולת שממנה סובלות מרבית המניות הנסחרות בבורסה בעקבות התפשטות וירוס הקורונה, החברה הבורסאית הקטנה פנטזי נטוורק  פרסמה בשבוע שעבר מצגת המפרטת את פעילותה של יבואנית המזון "אייל אייכנר", שאותה היא מתכננת למזג לתוכה באמצעות הקצאת מניות.

מזכר ההבנות בין הצדדים קובע כי לאחר המיזוג יחזיק אייל אייכנר, בעלי חברת המזון, 73%-40% ממניות פנטזי נטוורק, בתלות בעמידה בהיקפי מכירות ורווח תפעולי במשך ארבע שנים ממועד המיזוג. פנטזי, נזכיר, דיווחה בשנים האחרונות על מגעים, שלא עלו יפה, למיזוג פעילויות "טרנדיות" בתחומי הביטקוין, הקנאביס והאשראי החוץ-בנקאי.

חברת אייל אייכנר, מדווחת פנטזי, פועלת מאז שנת 2016 כיבואנית מזון המפיצה את מוצריה לרשתות השיווק, כשהייחודיות שלה היא במזון בכשרות גבוהה. החברה שמה דגש על חדשנות לקהל היעד הדתי חרדי, תוך זיהוי שוק בצמיחה גדולה. מדובר בחברה רזה, המעסיקה מנכ"ל (אייל אייכנר) ושני עובדים נוספים בלבד, וכן סדרנים מזדמנים.

לפי הנתונים במצגת החברה, מחזור המכירות של אייל אייכנר ב-2019 הסתכם בכ-29 מיליון שקל, כמעט כפול מהמחזור ב-2018 - זאת לצד רווח גולמי ממוצע של כ-25%.

בהתייחסות למצב עסקיה הנוכחי של אייל אייכנר, מציינים בפנטזי נטוורק כי "בתקופה זו, חל גידול משמעותי בביקוש למוצרי החברה", וכי היא "אינה רואה פגיעה בטווח הקצר והארוך בפעילותה, שכן מרבית הסחורה נרכשת מראש ומוחזקת כמלאים במחסני הספקים".

חברת אייל אייכנר, שנוסדה בשנת 2016 ונקראת על שם הבעלים והמייסד (43), מייבאת ומשווקת מגוון מוצרי מזון, בהם פסטות, לזניה, נודלס, אורז, ניוקי, טורטיות, שמן זית, סופגניות, שוקולדים, עוגיות, זיתים, דבש, קורנפלקס, תערובות לעוגות ועוד.

פנטזי נטוורק מציינת כי לאייל אייכנר "היכרות מעמיקה וארוכת שנים עם הסביבה העסקית", עם פיזור לקוחות נרחב שעימם יש לה יחסים ארוכי טווח.

הרבה פנטזיות, ופעילות תדלוק

פנטזי נטוורק ניסתה כאמור לרכוב בעבר על טרנדים לוהטים שהתפתחו בבורסה, אולם בינתיים ללא הצלחה יתרה. החברה נסחרת כיום לפי שווי מצומק של כ-14 מיליון שקל בלבד. בעל המניות הבולט בחברה הוא אברהם זרח, עם כ-10% מההון.

ב-2017 הודיעה על אפשרות כניסה לפעילות בתחום הבלוקצ'יין והמטבעות הקריפטוגרפיים - שלא יצאה לפועל אולם תמכה בזינוקים במנייתה, וב-2018 החליטה להיכנס לפעילות בתחום הקנאביס, בתקופה שבה מניות החברות שנכנסו לתחום זינקו.

בסוף 2019 עדכנה החברה על עסקת מיזוג לרכישת חברה הפועלת בתחום האשראי החוץ-בנקאי, אחרי זינוקים דו-ספרתיים ותלת-ספרתיים שרשמו מניות הענף - אולם עסקה זו כבר ירדה מהפרק.

מדוחותיה הכספיים האחרונים, שפורסמו באוגוסט 2019, עולה כי פנטזי נטוורק מחזיקה כיום ב-50% ממניות חברה (אופריין) הפועלת בתחום הפעלת תחנות דלק, וכי היא "ביצעה שתי השקעות ונערכת לבצע השקעות נוספות בחברות הזנק, בתחומים שונים ובעיקר בקנאביס".

שלא בטובתה, פנטזי נטוורק עלתה לכותרות בחודשי הקיץ האחרונים בעקבות אירוע אלים שהתרחש במהלך הפסקה בישיבת דירקטוריון, במסגרתו תקף דני צדוק, מנכ"ל משותף בחברה, את חבר הדירקטוריון שמעון כהן.