הסכם בין הנהלת ישראייר לטייסים: ישארו לעבוד ויקצצו 50% משכרם לחודשיים

כדי לאפשר לחברה להמשיך לפעול ולמנוע פיטורי טייסים, השכר של 60 טייסים יקוצץ באפריל ובמאי • הקיצוץ יתבצע על כל מרכיבי השכר, אך ההפרשות הסוציאליות יהיו מהסכום המלא

חברת התעופה ישראייר ממשיכה להציג מודל שונה בנוף התעופה הישראלי, כשהיא לא מפסיקה את פעילותה ומייצרת עוד הזדמנויות לנוכח המצב. כדי לאפשר לחברה להמשיך לפעול ולאפשר לכל הטייסים להמשיך לעבוד, סיכמו הצדדים כי הטייסים יקצצו 50% משכרם למשך חודשיים.

מדובר ב-60 טייסים שימשיכו לעבוד, אך שכרם יקוצץ ב-50% בחודשים אפריל ומאי. הקיצוץ יתבצע על כל מרכיבי השכר, למעט אש"ל והחזרי נסיעה. ההפרשות הסוציאליות יהיו מהסכום המלא, לפני הקיצוץ. טייסים שיבקשו לצאת לחל"ת, יוכלו לעשות זאת. ההסכם יפקע בסוף חודש מאי, ככל שלא יושגו הסכמות חדשות עד אז.

ישראייר לא קרקעה את צי המטוסים

משבר הקורונה טלטל בעוצמה את ענף התעופה בעולם כולו וגם בישראל. החברות עברו למודל של הכנסות מזעריות וביטול התעופה האזרחית הסדירה. בישראייר החליטו לא לקרקע את הצי או להוציא את רוב העובדים לחופשה כפויה אלא לפעול על מנת לייצר עבודה בתנאים שנוצרו - דרך הטסות של מטען (במטוסי נוסעים), כולל טיסה היסטורית לסין ודרך טיסות חילוץ שכבר השיבו אלפי ישראלים מיעדים באירופה. החברה גם מפעילה 2 טיסות יומיות לאילת.

היות שגרף ההכנסות נשחק וגרף ההוצאות עולה עליו בכמה מונים, החברה נדרשת להתייעלות. מכאן ועל רקע משבר הקורונה והשפעתו על ענפי התעופה והתיירות: ההסתדרות, ועד טייסי החברה והנהלת חברת ישראייר חתמו בימים אלה על הסכם קיבוצי זמני המסדיר את תנאי השכר והתעסוקה של הטייסים למשך חודשיים.

במשא-ומתן על ההסכם היו שותפים יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, מנהלת החטיבה האווירית באיגוד, עו"ד קרנית שפר-לידור, מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס, ויו"ר ועד הטייסים בחברה, שי וינר.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר: "אני מברך את יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי ואת צוות האיגוד, וכן את הנהלת ישראייר ועובדיה, אשר גילו אחריות וסולידריות נוכח השעה. כך, בערבות הדדית בין עובדים למעסיקים, יש לנהוג בכל הסקטורים".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי אמר: "הנהלת החברה והטייסים הבינו את גודל המשבר ושילבו ידיים באומץ, כדי לחזק את החברה בימים הכי קשים לעולם התעופה. מהיכרות אישית, כשמדובר בציבור עובדים אמיץ ומנהיגותי ובמנכ״ל יצירתי, השמיים הם הגבול, תרתי משמע".

מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס ציין כי: "ישראיר בחרה שלא להוציא את טייסיה לחופשה ללא תשלום, בכדי לאפשר לחברה גמישות תפעולית מירבית, המאפשרת לה להפעיל ללא הגבלה טיסות חילוץ ומטען. בדרך יצירתית זאת שומרים טייסי ישראייר על כשירות ורמת בטיחות גבוהות. הורדת השכר האפקטיבית של טייסי החברה מאפשרת לחברה להפעיל טיסות מטען לסין במחירים תחרותיים".