בצל משבר הקורונה: קסטרו במו"מ למכירת הנדל"ן שמשמש את המטה שלה בבת ים

קסטרו סיכמה על תקופת בלעדיות עד סוף אפריל עם רוכש פוטנציאלי עמו מתקיימים מגעים בנושא • מדובר בקרקע שלאחרונה התב"ע שלה שונה מאזור עסקים ובידור לאזור מגורים מסחר ותעסוקה

גבי רוטר, מנכ"ל משותף ומבעלי קבוצת קסטרו / צילום: איל יצהר
גבי רוטר, מנכ"ל משותף ומבעלי קבוצת קסטרו / צילום: איל יצהר

אין מכירות אופנה, מזל שיש נדל"ן: בצל הקשיים שניתכו על קבוצת האופנה קסטרו , שנכנסה למשבר הקורונה במצב שברירי אף יותר ממתחרותיה הגדולות, הקבוצה הודיעה היום (א') כי היא מקדמת מימוש נדל"ן בבת ים המשמש כיום את המטה ואת משרדי החברה.

על-פי הודעת החברה, היא מנהלת משא-ומתן עם רוכש פוטנציאלי, והצדדים אף סיכמו על תקופת בלעדיות במשא-ומתן. קסטרו בחנה את מכירת הנכס עוד טרום משבר הקורונה בצל שינוי בתב"ע שהשביח את הנכס.

קסטרו, כמו מתחרות רבות בענף, נקלעה לקשיים משמעותיים לאחר סגירת המשק והקניונים לפעילות בשל נגיף הקורונה, דבר שאף הוביל אותה לעצור תשלומים לספקיה ולהוציא את רוב עובדיה לחל"ת.

הסכם בלעדיות עד ל-30 באפריל

מדובר במקרקעין בשטח של 7,500 מ"ר, הכולל בין היתר את מטה החברה. קסטרו פירטה כי לצורך גיבוש נוסח הסכם מכר מפורט וסופי בין הצדדים, הסכימה החברה שלא לבחון הצעות אחרות בנוגע למכירת המקרקעין בשלמותם או בחלקם עד ל-30 באפריל.

עוד מציינת קסטרו כי לפי שעה טרם התקבל אישור האורגנים המוסמכים של החברה לעסקה ולתנאיה, וכי אין כל ודאות שהמגעים יבשילו לכדי עסקה מחייבת בין הצדדים.

קסטרו פעלה בשנים האחרונות כדי לקדם תב"ע נקודתית לשם ניצול זכויות הבנייה לפיתוח המגרשים שבבעלותה. החברה אף ביקשה לשנות ייעוד קרקע מאזור עסקים ובידור לאזור מגורים, מסחר ותעסוקה וכן לקבוע זכויות בנייה עבור שני מבני מגורים בני 30 קומות כל אחד, בתוספת קומה טכנית, הבנויים מעל מסד של שתי קומות מסחר וחמש קומות משרדים.

התוכנית הזו אושרה ביולי אשתקד, כשקסטרו דיווחה בדוחותיה הכספיים ל-2019 כי היא בוחנת אפשרויות שונות למימוש המקרקעין בבת ים, לרבות בדרך של מכירת זכויותיה במקרקעין אלה, במלואן או בחלקן.