מגפת הקורונה: נקסט ג'ן במו"מ למיזוג טכנולוגיה אבחונית

ליו"ר החברה מונה שולם לפידות , בעבר מנהל בקבוצת אי.די.בי • לפידות: "לא הגיוני שבשנת 2020 לא ניתן לבצע בדיקת וירוסים ונגפים שונים ע"י נשיפה לתוך מכשיר ייעודי ולקבל תוצאה מדויקת, באותה מהירות שבה שניתן לבצע בדיקת דרכונים או תעודה מזהה"

שולם לפידות / צילום: יונתן בלום
שולם לפידות / צילום: יונתן בלום

חברת נקסט ג'ן , הנסחרת בתל אביב לפי שוי של 11 מיליון שקל וכבר כמה שנים מתנהלת כשלד בורסאי (חברה דלת פעילות), הימיודיעה על כוונתה למזג לתוכה טכנולוגיה מתחום האבחון, אשר לדברי נקסט ג'ן מתאימה גם לזיהוי נגיף הקורונה. חברת Scentech פועלת במנגנון של "אף דיגיטלי", כלומר זיהוי דיגיטלי של כימיקלים רבים בבת אחת. במקור המוצר של נקסטג'ן פותח כדי להתאים לאפליקציות שונות בתחומי הביטחון, המזון, החקלאות ועוד. בעקבות ההודעה עולה מניית החברה 6.5%.

כיום בדיקות הקורונה מבוצעות כולם בדרך של זיהוי הרצף הגנטי של הוירוס, בשיטה לפענוח גנטי הנקראת PCR. כדי לזהות את הוירוס באמצעות "אף דיגיטלי", החברה תצטרך למעשה לזהות חומרים שהוא מפריש, אם ישנם כאלה. מן החברה נמסר כי בחברת הבת Sentech Medical , עימה ייבחן המיזוג, מפתחים טכנולוגיה ליצירת ביומרקר, "טביעת אצבע" גנטית לווירוסים שונים ביניהם וירוס הקורונה, ולאתר סימנים אלה בתוצרי הנשיפה של המטופל.

ליו"ר החברה מונה שולם לפידות, בעבר מנהל בקבוצת אי.די.בי ומי שנחשב ליד ימינו של אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה באי די בי., אך התפטר במפתיע מתפקידיו בקבוצה לקראת סוף 2019. לפידות אמר היום כי: "לא הגיוני שבשנת 2020 לא ניתן לבצע בדיקת וירוסים ונגפים שונים ע"י נשיפה לתוך מכשיר ייעודי ולקבל תוצאה מדויקת, באותה מהירות שבה שניתן לבצע בדיקת דרכונים או תעודה מזהה".

בתפקיד המנכ"ל לצידו של שולם לפידות מכהן סטיבן בריימסטר, יהודי ממוצא אוסטרלי שהיה ממייסדי חברת שיתוף הקבצים פורצת הדרך "קאזה" והוא ומשפחתו היו בין המשקיעים הראשונים בחברת סקייפ.

לפידות צפוי להוביל את המהלך למיזוג בין החברות כיוון שמאמין כי חברות פורצות דרך צריכות להגיע מהר מאוד לשוק הציבורי, בדיוק כפי שעליהן להגיע מהר מאוד למוצר ולקוחות. "התפיסה שבה חברה לא מוכנה לבורסה עד שתגיע לבגרות היא מוטעית ושגויה. בסופו של דבר חברה ציבורית מחויבת לעבוד בשקיפות ובגרות, אבל גם מחויבת להגיע במהירות למוצר, לקוחות ומכירות והכל תחת זכוכית מגדלת של המשקיעים."

לפידות אומר כי "המודל שבו קרנות הון סיכון שמובילות סיבוב השקעות כדי לטפח, לתמוך ולעיתים אף להציל השקעות קודמות שלהם ובסופו של דבר מנסות להנפיק את אותן השקעות בשווי מנופח למשקיעים בשוק ההון, הגיע לקיצו. הגיע הזמן שגם ציבור המשקיעים הרחב יקבל הזדמנות להיות מעורב בחברות רציניות ופורצות דרך שמסוגלות לעשות שינוי של ממש וגם להרוויח בגדול במקרה של הצלחות".

בעלי השלד נקסט ג'ן הם חברת קפיטל פוינט , שבעבר השקיעה בנקסט ג'ן כשעוד הייתה חברת תרופות ולאחרונה ביקשה למכור חלק ממניותיה בשלד, וכפיר זילברמן. בתחילת השנה ביקש חבר הכנסת לשעבר ויצמן שירי למזג לתוך נקסט ג'ן את פעילות חברת מוניטין בתחום הקנאביס והנדל"ן, אך העסקה לא יצאה לפועל. נקסט ג'ן נסחרת ברשימת השימור.