קריאה לנתניהו, לשרים ולח"כים: הפחיתו 30% מהשכר שלכם

יוזמי המחאה, שכונתה "אתגר השכר", הם מייסדי וחברי קבוצת "אני שולמן" • עו"ד גיל אפרתי, יועמ"ש התנועה: "המשק הישראלי נמצא בפני קריסה כלכלית מוחלטת, לאנשים אין מה לאכול, וחברי הכנסת ממשיכים להתנהל כאילו שום דבר לא קרה

הפגנת העצמאים בישראל / צילום: שלומי יוסף, גלובס
הפגנת העצמאים בישראל / צילום: שלומי יוסף, גלובס

היועץ המשפטי של תנועת 'אני שולמן', עו"ד גיל אפרתי, פנה היום לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולכל חברי הכנסת, בקריאה לפיה יסכימו להפחית 30% אחוז משכרם לאות סולידריות והזדהות עם ציבור בעלי העסקים והעצמאים.

הקריאה הנה חלק ממחאה חברתית שהחלה לרקום עור וגידים ב-24 שעות האחרונות ברשתות החברתיות.

יוזמי המחאה, שכונתה "אתגר השכר", הנם מייסדי וחברי קבוצת 'אני שולמן', שהציפו בשעות האחרונות את הרשת החברתית בתמונות רבות של בעלי עסקים הקוראים לחברי הכנסת להביע הזדהות עמם ולהפחית בשכרם.

עו"ד אפרתי: "המשק הישראלי נמצא בפני קריסה כלכלית מוחלטת, לאנשים אין מה לאכול, וחברי הכנסת ממשיכים להתנהל כאילו שום דבר לא קרה. לא ברור לי, כיצד לא עלה בדעתם ולו לרגע אחד להביע סולידריות עם בעלי העסקים ולהפחית ביוזמתם משכרם".

"אם ישאלו אותי, צריך להפחית 30 אחוז מהשכר של כל עובד המדינה שמרוויח 30 אלף שקל ומעלה ולהעביר לקרן שתסייע לבעלי העסקים והעצמאים" - אומר עו"ד אפרתי.

לשיטתו של אפרתי, מדינת ישראל היא מדינת רווחה שמצאה עצמה ביום בהיר במצב מלחמה, ולכן על נבחריה לגלות לכידות ציבורית עם מצב העסקים, ולא רק במילים אלא גם במעשים.

איפה החמלה ב"מדינת החמלה"? הוא שואל. "במדינות אחרות רבות כדוגמת ניו-זילנד, הודו, נורבגיה, סינגפור ועוד, נבחרי ציבור הודיעו מיוזמתם על רצונם להפחית בשכרם לאות הזדהות. משום מה בישראל, מדינה שמתגאה בחמלה שהיא מגלה כלפי האחר, אף אחד מנבחרי הציבור לא יזם מהלך כזה. אז נכון, הפחתת שכרם של נבחרי הציבור לא תשנה במאומה את המצב הכלכלי אליו נקלעו בעלי עסקים ועצמאים בעקבות משבר הקורונה, אולם אין ספק כי מדובר במהלך של סולידריות והזדהות, שהוא חשוב וחיוני לא פחות ממענקים וצעדים כלכליים".

עוד הוא אומר: "אין מדובר באקט כלכלי, אלא באקט ערכי, מוסרי שיביא באחת להתרוממות רוח, לאחדות, והעלאת המורל הלאומי. משך שנים ציבור העצמאים מרגיש כי הוא מופלה ביחס המגזרים אחרים וכי הוא ה"פרה החולבת" של המשק הישראלי. זה אולי הזמן המתאים ביותר למחוות ויוזמות כאלו מצד נבחרי ציבור. רק חבל מאוד שנבחרי הציבור בישראל פספסו הזדמנות היסטורית לבצע את המהלך הנ"ל מיוזמתם וטרם נתבקשו לעשות כן".