אלה התנאים לקבלת פיצוי מהקרן לעצמאים ועסקים קטנים

עפ"י הסיכום שהושג בין פרופ' אבי שמחון לשר האוצר משה כחלון, תעניק הקרן פיצוי בגובה 15% ממחזור המכירות החודשי לעסקים שיעמדו בשני התנאים המצטברים הבאים: מחזור עסקים שנתי של עד 20 מיליון שקל וירידה של 50% במחזור החודשי

פרופ’ אבי שמחון, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה / צילום: יונתן בלום, גלובס
פרופ’ אבי שמחון, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה / צילום: יונתן בלום, גלובס

סוכמו עקרונות הפיצוי לעסקים קטנים ובינוניים מהקרן של 5 מיליארד שקל שיקים האוצר. הדרג המקצועי באוצר ביקש לשנות את מתווה הפיצוי ולהוסיף לתוכו מנגנונים לתמרוץ העסקת עובדים, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו העדיף שלא להמתין עוד לגיבוש מנגנונים כאלה והורה על הפעלה מיידית של הקרן.

על-פי הסיכום שהושג בין יושב ראש המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' אבי שמחון לשר האוצר משה כחלון תעניק הקרן פיצוי בגובה 15% ממחזור המכירות החודשי לעסקים שיעמדו בשני התנאים המצטברים הבאים: מחזור עסקים שנתי של עד 20 מיליון שקל וירידה של 50% במחזור החודשי כתוצאה ממשבר הקורונה.

בנוסף סוכם כי עסקים שהמדינה תתיר לפתוח אותם עד סוף מאי יקבלו את מרבית הפיצוי בצורת מענק ואת יתרתו כהלוואה בעוד שעסקים שהמדינה תתיר להם לחזור ולפעול רק מחודש יוני ואילך יקבלו את מלוא הפיצוי

הקרן לפיצוי עסקים קטנים ובינוניים הוקמה ביוזמת כחלון ושמחון, למרות הסתייגות מצד הדרג המקצועי באוצר, כחלק מתכנית הסיוע בהיקף 80 מיליארד השקלים למשק להתמודדות עם מגפת הקורונה. לפי הערכות מעל 200 אלף עצמאים ובעלי עסקים קטנים עשויים להיות זכאים לקבלת סיוע מהקרן.

ממשרד האוצר נמסר כי טרם התקבלה החלטה בנושא.