בישלו עסקה: איש העסקים ליאור יהודה מקבל בעלות על מטבחי סמגל

חברת המטבחים סמגל (Samgal) משנה את מבנה הבעלות שלה: ערן סייג, ממשפחת מייסדי החברה שהוקמה לפני 30 שנה, מוכר 60% מאחזקותיו לאיש העסקים ליאור יהודה לפי שווי של 55 מיליון שקל • השיחה

מתוך הפרסומת של סמגל מטבחים / צילום: הערוץ הרשמי של סמגל
מתוך הפרסומת של סמגל מטבחים / צילום: הערוץ הרשמי של סמגל

חברת המטבחים סמגל (Samgal) משנה את מבנה הבעלות שלה: ערן סייג, ממשפחת מייסדי החברה שהוקמה לפני 30 שנה, מוכר 60% מאחזקותיו לאיש העסקים ליאור יהודה לפי שווי של 55 מיליון שקל. ההשקעה תאפשר לסמגל לשדרג את קו הייצור ולעלות לקצב ייצור של 600 מטבחים בחודש, להקים מפעל חדש באזור התעשייה בר לב הסמוך לכרמיאל (בשטח שבבעלות יהודה), להרחיב את הפעילות בישראל, ולצאת לאירופה. ליאור יהודה הוא הבעלים של חברת ייצור תשתיות החשמל "לב חשמל", וחברת התשתיות "אגמי", המתמחה בבניית מאגרי שאיבת מים. במקביל, ערן סייג, ששימש עד כה כמנכ"ל סמגל, יתמקד בניהול מערך השיווק והמכירות ואת מקומו כמנכ"ל יתפוס ירון לוי ששימש כסמנכ"ל התפעול של חברת בלורן, הקים וניהל מאז 2016 את אתר פתרונות העיצוב Frontal Solutions. מבנה הבעלות לאחר העסקה הוא: ליאור יהודה 60%, ערן סייג 30% וירון לוי 10%.

מיכל רז-חיימוביץ'

התלוש

דן בודנר, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה ורינט, מכר בימים האחרונים מניות של החברה בתמורה כוללת של כ-3.1 מיליון דולר. המניות נמכרו במחירים ממוצעים של כ-40.6 דולר למניית ורינט ולפי הדיווח שהועבר, המכירות בוצעו משיקולי מס. בשבוע שעבר, בודנר ובכירים אחרים בחברה קיבלו מניות חסומות לאחר שעמדו ביעדים שנדרשו לצורך קבלת המניות. בודנר קיבל הקצאה של כ-98 אלף מניות.

דן בודנר, מנכ"ל ורינט / צילום: איל יצהר
 דן בודנר, מנכ"ל ורינט / צילום: איל יצהר

לאחר ההקצאה והמכירה, בודנר מחזיק בכ-744 אלף מניות ורינט, שהשווי הנוכחי שלהן הוא 29.9 מיליון דולר. ורינט מספקת פתרונות ושירותים בתחומי המודיעין העסקי והביטחוני, ובודנר מנהל אותה מאז 1994. שווי החברה בנאסד"ק הוא 2.7 מיליארד דולר.

שירי חביב ולדהורן

הטרקלין: שיהיו בריאים: מימונה במלון

בזמן שהכנתם מופלטה במטבח ולבשתם כפתן מרוקאי ולו רק כדי להעלות את התמונה לפייסבוק, 400 מחלימי קורונה התכנסו לחגיגת מימונה המונית - ככל הנראה הגדולה בישראל. החגיגה התקיימה במתחם הקונגרסים במלון דן פנורמה שהוסב למלונית הבראה לחולי קורונה. צוות המלון הכין כ-500 מופלטות ומבחר דברי מתיקה. המחלימים השמחים חגגו לצלילי מוזיקה כמיטב המסורת, בעוד שמבעד לחלון עמדו וצפו בהם אנשי צוות המלון ובראשם ליאור חיימוביץ', מנכ"ל דן פנורמה תל אביב, ומפקד המלון מטעם פיקוד העורף סא"ל אמיר פרידמן. אלה זכו למחיאות כפיים בקצב המקרנה על-ידי החוגגים העולצים שיצאו בקריאות "היידה קורונה". בדומה לליל הסדר, כך גם במימונה, - עובדי המלון, למרות המיגון, לא היו רשאים להיות באולם וכל ניהול חגיגות המימונה והנקיון בסוף הועבר לאחריות האורחים. רק יומיים לאחר שיחוטא האולם יוכלו אנשי המלון להיכנס אליו ולהשלים את מלאכת הניקיון.

מיכל רז-חיימוביץ'

חדשות טובות

כבר במהלך היומיים הראשונים של מבצע "מכפילים מהלב" נאספו 2.2 מיליון שקל. את המבצע מובילות העמותות לב אוהב, קרן רש"י, וחברות וקרנות נוספות, אשר הודיעו כי בכוונתן להכפיל כל תרומה של המענק בסך 500 שקל (או חלקו) לילד במשפחה, אותו העניקה השבוע המדינה. התרומות, כך נמסר, מיועדות לסייע באמצעות עמותות ייעודיות לעובדות ולעובדים הסוציאליים, למשפחות בקו העוני, לנשים מוכות ולילדים בסיכון.

-------

ועדת התרומות של חברת מגדל ביטוח, אישרה סיוע בסך למעלה ממיליון שקל לעמותות ופעילויות הקשורות לתמיכה בשכבות החלשות בחברה. לצד זה, הודיעה החברה על הבטחת המשכיות ורציפות התמיכה גם בשגרה לאורך השנה, בהיקף שנתי כולל של כ-7 מיליון שקל, לאור החשש בעמותות מירידה בהכנסותיהן כתוצאה מהאטה בפעילות הפילנתרופית ובתמיכה של חברות עסקיות.

-----

חברת נובה, המפתחת ומספקת ציוד מדידה, העניקה למחלקות לאונוקולוגיית ילדים בבתי החולים שניידר ואיכילוב, טאבלטים אישיים, כדי שאלה יאפשרו לילדים להשתתף יחד עם הצוות בפעילויות קבוצתיות חווייתיות, וכמו כן יעמדו לשימושם הפרטי של הילדים המאושפזים. נציין כי בשגרה מגיעים אל מחלקות אלו מתנדבים רבים כדי לעודד את המאושפזים, מה שלא מתאפשר במצב הנוכחי.