ועד אל על עולה למתקפה: "תנו לנו לנהל את המשבר מול האוצר. המנכ"ל נכשל"

הוועד מוסיף כי "הנהלת החברה בראשות המנכ"ל מנהלת הידברות ממושכת חד-צדדית מול משרד האוצר, ומסרבת לשתף את נציגות העובדים בהידברויות הללו ואף בפרטיהן, וזאת למרות שפעם אחר פעם הצענו וביקשנו להיות שותפים בתהליך זה"

יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק / צילום: תמר מצפי
יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק / צילום: תמר מצפי

ועד עובדי אל על במכתב לעובדים אומר כי "הנהלת החברה בראשות המנכ"ל מנהלת הידברות ממושכת חד-צדדית מול משרד האוצר, ומסרבת לשתף את נציגות העובדים בהידברויות הללו ואף בפרטיהן, וזאת למרות שפעם אחר פעם הצענו וביקשנו להיות שותפים בתהליך זה".

יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק, כותב לעובדי החברה כי "אנו חשים שהנהלת החברה עושה שימוש ציני במצב המשברי הנוכחי על מנת לנסות לפגוע בזכויות של העובדים מעל ומעבר לנדרש לשם הבראת החברה. נראה שההנהלה מתנהלת ללא ניהול אמיתי, וכישלונו של המנכ"ל מוחלט וברור. ההנהלה, והמנכ"ל בראשה, העמידו את החברה במצב כלכלי ירוד, כשהיא בחובות ובהפסדים, נוכח משכורות עתק של כאלף מעובדי החברה, לרבות חלוקת דיבידנדים ובונוסים חסרי פרופורציה להנהלה הבכירה, והעסקת יועצים חיצוניים בעלויות ניכרות, באופן שאינו מתאים לחברת תעופה בעולם התחרותי של ימינו, ולכן הגענו לתקופת המשבר הנוכחית ללא חוסן כלכלי.

"לצערנו, בניגוד לחברות אחרות בזמן משבר, בחברת אל על ההנהלה הבכירה, ובכלל זאת המנכ"ל, ממשיכים לקבל משכורות עתק, וממשיכים להציע לפטר המוני עובדים ששכרם זעום, במקום לבצע קיצוץ אמיתי במשכורות הגבוהות בחברה".

בן יצחק טוען כי "הנהלת החברה התעלמה מהצעות ההתייעלות הנדיבות והמושכלות שהוצעו על ידי הנציגות ונערכו על ידי גורם מקצועי מומחה". את הדברים הללו אמר לנוכח תכנית שהגישו העובדים להנהלה ולפי העובדים משקפת חיסכון והתייעלות של 150 מיליון דולר. הנהלת אל על אישרה שאכן הוצעה הצעה כזו אלא שהיא לא התקבלה על רקע מחלוקת לדרישה לייעל תהליכים ולצמצם עובדים בסגמנטים מסוימים. "אנו קוראים למנכ"ל לזוז הצידה בשלב זה, ולאפשר לנציגות העובדים לנהל את המשבר, ובכללו את המשך ההידברות מול משרד האוצר, ולהביא להבראת החברה תוך מינימום של פגיעה בעובדים.

עובדי החברה, המשאב האנושי, הם הבסיס האמיתי לקיומה של החברה, והם עובדים במסירות בנאמנות ובמקצועיות כל העת, ונציגות העובדים פועלת ותמשיך לפעול לשמירה על זכויותיהם".

מוקדם יותר היום הבהירה ההנהלה לעובדי אל על כי "טרם סוכם המתווה מול אוצר, ואנו ממשיכים בדיונים איתם ועם הממנים" עוד הדגישה כי מדובר במתווה של הלוואה משמעותית בערבות המדינה. "בהתאם לתחזיות של מומחים והבנק העולמי על היקף הפגיעה בכלכלה הגלובלית ובדגש על האטה משמעותית בענף התעופה הוכנה תוכנית המתבססת על התייעלות וירידה בפעילות בשנים הבאות". בנושא החל"ת שאליו הוצאו מרבית עובדי אל על צוין כי "כולנו תלויים במאבק הלאומי בנגיף והחלטות מדינה בדבר שחרור המגבלות. לא ניתן לחזות בעת זו מתי זה יקרה ואיך זה ישפיע על הטיסות. אנו אנחנו נחושים לעשות הכל ולהתאים את אל על למציאות בשוק התעופה והמשק הישראלי בימים שלאחר הקורונה - זה יהיה קשה אבל יבטיח את קיומה של אל על".