נדל"ן וירטואלי: השקעה בתשתיות דאטה

בזמן שמשבר הקורונה מאיץ את המעבר לשירותי אונליין, ותשתיות הנדל"ן המיחשובי בעולם מאפשרות גישה מהירה ואמינה לאפליקציות הענן, מציע התחום של Data Infrastructure הזדמנות השקעה ייחודית

דאטה סנטר של מרכז למחקר גרעיני בשווייץ / צילום: Martial Trezzini, Associated Press
דאטה סנטר של מרכז למחקר גרעיני בשווייץ / צילום: Martial Trezzini, Associated Press

בין אם זה בעבודה או בזמן הפנאי, חיינו עברו בחלקם לעולם המקוון - במיוחד בתקופה האחרונה, בעקבות מגפת הקורונה. הזמן שבילינו בחדרי ישיבות הועבר לפלטפורמה וירטואלית, בעיקר באמצעות אפליקציית Zoom, ובילוי עם חברים הומר ליחסים קרובים במיוחד עם גברת נטפליקס.

התוצאה הנגזרת ממעבר זה היא ביקוש מוגבר ל"תעבורה" באינטרנט. למרבה המזל, החברות שעליהן אנו מסתמכים בטיפול בתעבורה זו, מצוידות טוב יותר מהכבישים שלנו. חברות הנדל"ן העוסקות בתשתיות כוח המחשוב ותקשורת אינטרנטית, העונות על צורכי השימוש הגובר באינטרנט, מוכרות בשם Data Infrastructure. בעיתוי הנוכחי, ובסגנון הצריכה המקוון המתהווה כיום, מציע תחום זה הזדמנות השקעה ייחודית. קרן הסל SRVR מאפשרת חשיפה מצוינת לתחום.

התזה שלנו להשקעה ב-REITs של תשתיות הדאטה סנטרס כוללת שלוש הנחות: האצת הביקוש לטווח הקרוב תחת מגפת הקורונה; מעבר מתמשך בטווח הארוך למיחשוב ענן; וריביות נמוכות יותר בארה"ב. משבר הקורונה מאיץ את המעבר לשירותי אונליין, ותשתיות הנדל"ן המיחשובי מאפשרות גישה מהירה ואמינה לאפליקציות הענן.

מהן חברות Data Infrastructure?

חברות תשתית דיגיטלית מאפשרות שיתוף וצריכת נתונים במהירות גבוהה וחסכונית. חברות אלה בדרך כלל מאוגדות כ-REIT, המאופיינות בחלוקת רוב הרווחים כדיבידנד. התחום נחלק לשני תתי-סקטורים: חברות Data Centers וחברות תשתיות טלקום. שתי החברות המובילות בשני התחומים הן Equinix ו-Crown Castle, שביחד מהוות משקל של כ-35% בקרן SRVR.

חברות דאטאסנרס כמו Equinix תומכות בחברות עם אפליקציות היושבות בענן ביכולת להתמודד עם עלייה חדה בתנועה באמצעות מודל עסקי גמיש: כשיש יותר תנועה באפליקציה, אפשר בקלות להעלות את מספר השרתים התומכים בעיבוד הנתונים. יעילות ואמינות השירות של Equinix מובילה לנתח שוק ב-AWS של 45%.

חברות תשתיות אינטרנט כמו Crown Castle משמשות "בעל הבית" של תקשורת האינטרנט, כשעם לקוחותיה נמנות, בין השאר, חברות טלקום אמריקאיות גדולות, כמו AT&T ו-Verizon. דרישה מוגברת לאינטרנט מעלה את שווי רשתות הסיבים ומגדלי הסלולר שבבעלותה של חברת התשתית.

COVID-19: צריכה ברשת רועשת

אנשים ברחבי העולם הסתגלו לכלכלת "עבודה מהבית" בתגובה למדיניות הממשלות בימי קורונה. כתוצאה מכך צומחת התנועה באינטרנט באזורים גיאוגרפיים מרכזיים שבהם התפרצות נגיף COVID-19 הובילה למדיניות סגר. באזור ניו יורק, התנועה באינטרנט עלתה בכ-45% בעקבות הסגר, ואילו מהירות ההורדה באינטרנט ירדה בכ-6% בלבד. בקליפורניה, התנועה עלתה בכ-47% ומהירות ההורדה למעשה עלתה בכ-1%.

בקרב חברות הסטרימינג, למשל, רואה באחרונה דיסני, המתחרה החדשה לנטפליקס, גידול במספר המנויים לכ-50 מיליון מ-29 מיליון מנויים בסוף פברואר. חברת מיקרוסופט הודיעה כי השימוש במערכות עבודה מהבית גדלו באחרונה פי שלושה. החברות המוחזקות על ידי קרן SRVR עוזרות לאפשר וליהנות מהביקוש הגבוה יותר לרוחב הפס.

משקיעים המעוניינים בחשיפה לתשתיות הדאטה, יכולים לשקול השקעה בקרן הסל Pacer Benchmark Data Infrastructure Data REIT ETF (סימול SRVR). תעודת הסל מציעה חשיפה לחברות אמריקאיות המניבות חלק ניכר מהכנסותיהן מפעילות נדל"ן בענף תשתיות דאטה.

למעשה, כל המניות בקרן מסווגות כנדל"ן (חברות REIT), ומפוצלות על פני תחומי משנה של 50% דאטאסנטר (EQIX, GDS) ו-45% תשתיות אינטרנט (CCL, AMT). התעודה הציגה ביצועי יתר לעומת השוק הרחב ומניות הנדל"ן מאז תחילת השנה.

מאז תחילת 2020, הציגה קרן SRVR תשואה כוללת של 4.4%, לעומת ירידה של 10.4% במדד S&P 500 וירידה של 10.0% במדד ה-REIT. סך הנכסים תחת ניהול הקרן מסתכם בכ-500 מיליון דולר, ודמי הניהול שלה הם בשיעור של 0.60%. קרן SRVR, שמחזיקה בכ-20 מניות והוקמה במאי 2018, מציעה דיבידנד של כ-3.2% לפני מס. 

הכותבים הם מנכ"לית משותפת ואנליסט בבית ההשקעות אופנהיימר. אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם