החשב הכללי באוצר הורה לאפשר לחברות כרטיסי האשראי לרכז את העברת הכספים למועד אחד בחודש

באוצר אמרו היום כי ההוראה ניתנה במסגרת הצעדים לסיוע למגזר העסקי להתמודדות עם משבר הקורונה, ומטרתה לשפר את נזילות חברות כרטיסי האשראי

רוני חזקיהו החשב הכללי במשרד האוצר / צילום: משרד האוצר
רוני חזקיהו החשב הכללי במשרד האוצר / צילום: משרד האוצר

החשב הכללי באוצר, רוני חזקיהו, הורה לאפשר לחברות כרטיסי האשראי לרכז את העברת הכספים למדינה למועד אחד בחודש העוקב, במקום שני מועדים כמקובל כיום.

באוצר אמרו היום (ד') כי ההוראה ניתנה במסגרת הצעדים לסיוע למגזר העסקי להתמודדות עם משבר הקורונה, ומטרתה לשפר את נזילות חברות כרטיסי האשראי, על-מנת לסייע לחברות בשיפור והרחבת השירותים הפיננסים הניתנים למשק בעת הזאת.

נזכיר כי שלשום דווח "גלובס" כי חזקיהו מנהל מגעים עם חברות כרטיסי האשראי במטרה לאפשר להן לתת אשראי במסגרת קרן האשראי לעסקים שסורבו עד כה. מדובר בעסקים הפועלים בענפים בעלי רמת סיכון גבוהה בשל הצעדי ההסגר שעליהם הורתה המדינה ובהם מסעדות, בתי קפה ועסקים בענפי הפנאי והבידור.

כאמור מדובר בשינוי ביחס למצב הקיים בו חברות כרטיסי האשראי נדרשו להעביר את התשלומים שהתבצעו דרכן לאגפי הממשלה השונים בשני מועדים שונים: מועד אחד ב-20 לחודש בו בוצעה העסקה ומועד נוסף ב-2 לחודש העוקב.

כעת, מאשר החשב הכללי כי העברת התשלומים למדינה יתבצעו בתאריך אחד קבוע, כך שהפער בין החיוב בפועל של המשלם והעברת התשלום למדינה יצטמצם.