רשתות האופנה: "השבתה כללית עד שדרישותינו לעזרה יתקבלו"

רשתות האופנה והמסחר שנפגעו ממשבר הקורונה קוראות להשבתה כללית של הפעילות לאחר כישלון המגעים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וצמרת האוצר

מנכ"ל ובעלי פוקס הראל ויזל וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: דימה טליאנסקי, קובי גדעון - לע"מ
מנכ"ל ובעלי פוקס הראל ויזל וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: דימה טליאנסקי, קובי גדעון - לע"מ

רשתות האופנה והמסחר שנפגעו ממשבר הקורונה קוראות להשבתה כללית של הפעילות עד שדרישותיהן ימולאו; זאת לאחר כישלון המגעים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וצמרת האוצר אמש בדבר התנאים לסיוע הממשלתי לרשתות.

במכתב שמופץ בשעות אלה בין הקמעונאים כותבים ראשי הרשתות: "לאחר דיונים מרתוניים והתלבטויות קשות, קיבלנו פה-אחד את ההחלטה הבאה - כיוון שפתיחת החנויות בעת הזו, ללא קבלת רשת ביטחון ממשלתית, רק תעמיק את ההפסדים הכבדים ואת הבור אליו נפלנו, אנו קוראים לכל רשתות האופנה והמסחר לפתוח בשביתה כללית ולסגור את שעריהן, עד שדרישותינו המינימליות לעזרה מהממשלה, כפי שהוצגו בפירוט רב בישיבה עם ראש הממשלה, תתקבלנה במלואן".

עוד טוענים הקמעונאים כי "עקב כך ממשלת ישראל תמשיך לממן את שכרם של 350 אלף עובדינו, כ-3 מיליארד שקל בחודש, עד אשר תשכיל להבין את גודל המשבר ואת עוצמת פגיעתו האנושה, ותקבל את דרישותינו במלואן. כל בעלי הרשתות מתבקשות בזאת להודיע לנו בהודעה חוזרת כי הן מצטרפות למאבק".

על המכתב שמופץ בין הקמעונאים חתומים בין היתר מנכ"ל פוקס ובעל השליטה, הראל ויזל; מנכ"ל ובעלים משותף בקסטרו, גבי רוטר; מנכ"ל גולף, רביב ברוקמאייר; בעלי קבוצת קפה קפה, רונן נמני ; ובעלי אופטיקה הלפרין, יעקב הלפרין.