יצחק תשובה מוכר את אלעד מגורים לקרן 2 JTLV לפי שווי של 275 מיליון שקל

שבועות אחרי ששם את אלעד מגורים בניסיון לקושש מזומנים נחתמה עסקה למכירת 70.7% מהחבר • תשובה ימשיך להחזיק ב-25% מהחברה

יצחק תשובה / צילום: יוסי כהן
יצחק תשובה / צילום: יוסי כהן

קרן 2 JTLV בניהולם של עמיר בירם, אריאל רוטר ואחרים רוכשת 70.7% מאלעד מגורים של יצחק תשובה. מדובר בחברה שעוסקת בבנייה למגורים ושנמצאת בבעלות קבוצת תשובה הפרטית. בשבועת האחרונים שם תשובה את החברה על המדף, בניסיון להגביר נזילות כתוצאה מהפגיעה בעסקיו לאור משבר הקורונה. כ-4.3% מהחברה יוחזקו ע"י רונן יפו, מנכ"ל אלעד ישראל מגורים החדשה. הקרן תשלם לתשובה כ-195 מיליון שקל, סכום שמשקף לחברה שווי של 275 מיליון שקל.

החברה שעוסקת בתחום הבנייה למגורים נמצאת כיום בשיווק של מספר מגורים בתל אביב, ירושלים וראשון לציון.

בהודעה שהוציאו היום החברה מסר מנכ"ל אלעד ישראל מגורים החדשה, רונן יפו כי "במבנה הבעלות החדש נמשיך להצעיד את החברה ליעדים חדשים, כעת ביחד עם השותפים החדשים מקרן JTLV: עמיר בירם, אריאל רוטר ושלמה גוטמן. אני מודה ליצחק תשובה על האמון והתמיכה בהפיכתה של החברה לחברה מובילה ובעלת חזון מרשים. נמשיך לשרת את ציבור הלקוחות המסור שלנו, ונמשיך להוביל את החברה בבניין הארץ".

קרן JTLV 2 של עמיר בירם, אריאל רוטר, שלמה גוטמן וזאב הראל, מנהלת כמיליארד שקל וממשיכה ביישום האסטרטגיה לרכישת נכסי נדל"ן באזורים בעלי פוטנציאל השבחה. באזורי ביקוש.

עוה"ד חני אבינרי, ד"ר שאול חיון ועופר פרייליך ממשרד עורכי הדין מיתר ייצגו בעסקה את אלעד החזקות שמכרה מניותיה בחברת אלעד ישראל מגורים החדשה. עוה"ד אברהם אברמן, רפי שפירא וגיא איזנברג ממשרד אפריים אברמזון ייצגו את קרן JTLV.

תשובה ניסה למכור את אלעד מגורים לישראל קנדה בשווי גבוה יותר של 290 מיליון שקל, אך העסקה בוטלה. כך, לפני כשבועיים עדכנה ישראל קנדה כי דירקטוריון החברה החליט שלא לאשר את זיכרון הדברים שנחתם בינה לבין תשובה בשבועות האחרונים. בחברה, שנמצאת בשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר, הסבירו כי ההחלטה התקבלה, "מאחר שמנכ"ל החברה (רוזן; א"ל) סבר, לאחר בדיקות שהנהלת החברה ביצעה, שעסקה לפי שווי אלעד מגורים החדשה אינו נכון לחברה". מדובר בעסקה שנחתמה לפני קצת יותר מחודש, ובמסגרתה תכנן תשובה למכור לישראל קנדה 71% ממניותיה של אלעד מגורים החדשה תמורת 205 מיליון שקל - סכום שמשקף לחברה הנמכרת שווי של כ-290 מיליון שקל.