ביה"ד מתיר לאל על למשוך 105 מיליון שקל מקרן הפיצויים לעובדים

מדובר בקרן פיצויים לעובדים שנפתחה עם הפרטת אל על • חברת התעופה ביקשה למשוך מהקרן 115 מיליון שקל, והשופטת אישרה לה למשוך 105 מיליון שקל אותם הגדירה ככספי עודפים, כשהיתרה שתיוותר תכסה את התחייבות החברה לעובדים הזכאים

בית הדין לעבודה מאשר לחברת אל על למשוך 105 מיליון שקל מקרן הגמל שפתחה המדינה לעובדי החברה.

קרן הפיצויים שהפכה להיות קרן המריבה הגיעה לפתחו של בית הדין אחרי שעובדי אל על התנגדו למשיכת כספים מהקרן שבה הצטברו כ-516 מיליון שקל, קרן שאותה פתחה המדינה עם הפרטת אל על לעובדים שהמשיכו לעבוד בחברה, ובה היא הפקידה 108 מיליון דולר בשעתו. ההסתדרות ומשרד האוצר אישרו לאל על למשוך כספים מהקרן, אולם העובדים התנגדו.

אל על ביקשה למשוך 115 מיליון שקל, והשופטת יפית זלמנוביץ'-גיסין אישרה לחברה למשוך 105 מיליון שקל, אותם הגדירה ככספי עודפים, כאשר היתרה שתיוותר תכסה את התחייבות החברה עבור העובדים הזכאים.

השופטת קראה לעובדים ולהנהלה לשתף פעולה בסמגרת משא-ומתן אינטנסיבי שיסתיים בתוכנית הבראה.

במקביל, תביעה שהגישה המדינה עוד ב-2014 נגד אל על בדרישה לקבל את 116 מיליון שקל מהקרן, תמשיך להתנהל.

רוב העובדים שעבורם נפתחה הקרן כבר פרשו, נותרו עוד כ-250 עובדים, אולם הכספים שלהם הם זכאים, בהיקף של כ-60 מיליון שקל, הופקדו בקופות אישיות עבורם, ועל כן קבעה השופטת כי הכספים שהצטברו בקרן הם כספים עודפים.

המדינה אישרה לאל על למשוך 115 מיליון שקל לצורכי החברה, כשההסתדרות, שכאמור תמכה במשיכת הכספים על-ידי אל על, ציינה כי הכסף מיועד לתשלום משכורות ל-700 העובדים שעובדים כיום (שאר העובדים של אל על הוצאו לחל"ת), כסף שאותו הגדירה אל על כ"אוויר לנשימה".

ההסתדרות אף דרשה להעביר את 10 מיליון שקל הנותרים לטובת פיצויי פיטורים מוגדלים לעובדים שעשויים למצוא את עצמם מפטורים במסגרת תוכנית ההתייעלות של אל על, תוכנית שהיא תנאי לקבל הלוואה בערבות מדינה.