האם הדוחות של קבוצת דלק ל-2019 יכללו הערת עסק חי?

במהלך הימים האחרונים ניהלו בכירי קבוצת דלק מגעים מול נאמני שבע סדרות אגרות החוב של החברה ונציגות ממחזיקי האג"ח, אולם עד הבוקר לא הושג כול סיכום בין הצדדים

יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק / צילום: תמר מצפי
יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק / צילום: תמר מצפי

המועד האחרון לפרסום הדוחות הכספיים לשנת 2019 כבר חלף לו, אולם קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה טרם פרסמה את דוחותיה הכספיים ל-2019. על פי הערכות בשוק, נגרם העיכוב בשל ניסיון של הרגע האחרון מצד החברה למנוע מרואי החשבון שלה, לכלול הערת עסק חי בדוחות הכספיים.

מדוברות החברה לא התקבלה הבוקר תשובה לשתי השאלות המרכזיות, מתי יתפרסמו הדוחות והאם תיכלל בהן הערת עסק חי.

יש לציין כי במהלך הימים האחרונים ניהלו בכירי קבוצת דלק  מגעים מול נאמני שבע סדרות אגרות החוב של החברה ונציגות ממחזיקי האג"ח, אולם עד הבוקר לא הושג כול סיכום בין הצדדים.

בשבוע שעבר איימו נאמני האג"ח, כי אם דרישותיהם לא יענו, הם יעלו כבר השבוע להצבעה המחזיקים את הצעת ההחלטה על העמדת שבע הסדרות בהיקף של כ-6 מיליארד שקל, לפירעון מיידי.

דרישות מחזיקי האג"ח, שפורסמו כבר בשבוע שעבר, כוללות התחייבות של החברה לבצע גיוס הון של 300 מיליון שקל בחודש מאי, התחייבות לבצע גיוס נוסף של 100 מיליון שקל עד סוף דצמבר, וכן התחייבות של החברה להימנע משיעבוד נכסים נוספים לטובת הבנקים המממנים, כפי שדרש למשל באחרונה בנק לאומי.