הפסד לקבוצת דלק במאבק המשפטי מול בנק לאומי

השופט חגי ברנר דחה את בקשתה של קבוצת דלק לקבלת צו מניעה זמני האוסר על בנק לאומי לממש או למכור 67.35 מיליון יחידות השתתפות של דלק קידוחים המשועבדות לטובתו • קבוצת דלק צפויה לערער על ההחלטה

יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק / צילום: עינת לברון, גלובס
יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק / צילום: עינת לברון, גלובס

הפסד לקבוצת דלק  במאבק המשפטי מול בנק לאומי: שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, חגי ברנר, דחה היום (ד') את בקשתה של קבוצת דלק לקבלת צו מניעה זמני האוסר על בנק לאומי לממש או למכור 67.35 מיליון יחידות השתתפות של דלק קידוחים  המשועבדות לטובתו. בנוסף ביטל השופט את צו המניעה הארעי שאושר על-ידו בשבוע שעבר עד למועד הדיון בבקשה.

בנוסף קבע השופט ברנר כי קבוצת דלק תיאלץ להפקיד בידי בנק לאומי סכום של 50 מיליון שקל להבטחת נזקיו, אם תבקש עיכוב בביצוע המכירה לצורך ערעור על החלטתו לבית המשפט העליון. לפי קביעת השופט, עד להפקדה בפועל לא יעוכב הביצוע, ולאחריה תקבל קבוצת דלק זמן עד ל-14 במאי לצורך הגשת הערעור.

הבקשה של קבוצת דלק לצו מניעה זמני נוגעת לאשראי בסך של 100 מיליון שקל שהעמיד בנק לאומי לטובת חברה בבעלותה המלאה (דלק אנרגיה). כנגד העמדת האשראי קיבל בנק לאומי בטחונות בצורת שיעבוד על 67.35 מיליון יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים, שערכן בבורסה עומד כעת על 265 מיליון שקל.

את בקשת קבוצת דלק לצו מניעה הגישו עורכי הדין ירון אלכאוי, אמנון ביס וענבר בוינג'ו ממשרד גורניצקי ושות'. את בנק לאומי יצגו בהליך עורכי הדין עופר שפירא וגיל בכר ממשרד שפירא ושות'. 

עו"ד עופר שפירא  / צילום: תומר שלום
 עו"ד עופר שפירא / צילום: תומר שלום

עדכון 7.5.20: בעקבות החלטת בית המשפט, קבוצת דלק הפקידה באופן מיידי בפיקדון כספי בבנק לאומי את סכום הערבות שקבע בית המשפט בסך של 50 מיליון שקל. בעקבות הפקדת הסכום מתכוונת קבוצת דלק להגיש בימים הקרובים ערעור לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי.

מקבוצת דלק נמסר בתגובה כי "קבוצת דלק היא חברה חזקה עם נכסים איכותיים, העומדת בכל התחייבויותיה הכספיות ועושה לילות כימים כדי לאפשר לקבוצה לצלוח את המשבר בשוקי האנרגיה בהצלחה ולצאת ממנו מחוזקת, וכך בכוונתה להמשיך".