התפוצצו המגעים בין קבוצת דלק לנאמני אגרות החוב של החברה

ל"גלובס" נודע כי המגעים בין הצדדים הופסקו, לאחר שבעל השליטה תשובה התנה את גיוס ההון לחברה בהשגת הבנות נוספות עם הנציגות והנאמנים על עניינים אחרים • קבוצת דלק בתגובה: "קבוצת דלק היא חברה חזקה עם נכסים איכותיים בעלת שווי נכסי נקי חיובי מובהק"

יצחק תשובה / צילום: עינת לברון, גלובס
יצחק תשובה / צילום: עינת לברון, גלובס

התפוצצו המגעים בין קבוצת דלק ובעל השליטה יצחק תשובה לבין נאמני אגרות החוב של החברה ונציגות מחזיקי האג"ח. ל"גלובס" נודע כי המגעים בין הצדדים הופסקו, לאחר שבעל השליטה תשובה התנה את גיוס ההון לחברה בהשגת הבנות נוספות עם הנציגות והנאמנים על עניינים אחרים .

לפני יותר משבוע העבירו הנציגות והנאמנים דרישה לקבוצת דלק ולתשובה לפיה תפעל החברה לגיוס הון של 400 מיליון שקל, מתוכם 300 מיליון שקל כבר בחודש מאי והיתרה עד סוף 2020. בנוסף, הודיעו הנציגות והנאמנים כי אם דרישתם לא תתמלא, תועלה באסיפות המחזיקים הצעת החלטה על העמדת מלוא החוב כלפיהם, בסך של כ-6 מיליארד שקל, לפירעון מיידי .

מאז נמשכו המגעים בין הצדדים אולם כעת הגיעו כאמור לידי פיצוץ. בעקבות זאת צפויים הנאמנים לפרסם בקרוב זימון לאסיפות הצבעה, אשר יתקיימו בשבוע הבא, ושבהן תועלה להצבעה הצעת ההחלטה על העמדת החוב לפירעון מיידי .

אם יזכו הצעות אלו לרוב הדרוש, יפתחו נאמני האג"ח בהליכים משפטיים מול קבוצת דלק. 

מקבוצת דלק נמסר בתגובה: " קבוצת דלק היא חברה חזקה עם נכסים איכותיים בעלת שווי נכסי נקי חיובי מובהק (NAV). החברה פועלת לילות כימים כדי לצלוח בהצלחה את המשבר הגלובלי בשווקים ואת התנודתיות בתחום הגז והנפט. נקיטת פעולות חד צדדיות על ידי נציגות מחזיקי אגרות החוב, מלבד כותרות בעיתונים, תביא לפגיעה בחברה בנכסיה ובנושיה הלא מובטחים. רק המשך שיתוף פעולה בין החברה וכלל נושיה יבטיח את יישום האסטרטגיה של החברה ויאפשר לקבוצה לצאת מחוזקת מהמשבר בשווקים".