משרד התקשורת ובזק הגיעו להבנות על הקלות במחירי הטלפוניה

התשלום על החריגה בחבילות הדקות בטלפוניה של בזק ימותן • בזק מדווחת על ביקוש ניכר לשירותי הטלפוניה שלה בתקופת הקורונה

מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן ומנכ"ל בזק, דודו מזרחי / צילום: כדיה לוי, רונן טופלברג
מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן ומנכ"ל בזק, דודו מזרחי / צילום: כדיה לוי, רונן טופלברג

מו"מ בין בזק למשרד התקשורת הוליד יוזמה שתאפשר למתן תשלומים גבוהים על חריגות בחבילות הטלפוניה של בזק. לאחרונה פרסם משרד התקשורת שימוע שמטרתו הייתה להתערב בתשלומים החריגים בחבילות של בזק כפי שעשה לגבי החבילות בסלולר. אלא שההתערבות של המשרד הייתה כרוכה בהתערבות במחירי קישורי הגומלין בין המפעילים שבזק אמורה הייתה לסבסד על חשבונה. לאחר מו"מ בין שני הגופים הוחלט שלא תהיה התערבות במחירי קישורי הגומלין בין המפעילים אך בזק תפחית את מחיר החבילה בכל הקשור לחריגות במקטע שלה.

בזק הודיעה כי בעקבות השינויים בדפוסי השימוש החליטה ליזום ולייצר מנגנון זיכוי שייטיב עם אוכלוסיות העושות שימוש מוגבר בימים אלו בטלפון הביתי. יישום המהלך כפוף לאישור משרד התקשורת שצפוי להתקבל בימים הקרובים. לדברי החברה "עד היום היו קיימים בבזק מספר מסלולי דקות שיחה ממסלול לממעטים לדבר המציע 100 דקות שיחה בחודש, בעלות של 39.90 שקלים ועד למסלול המרבי המציע 1500 דקות שיחה בעלות מקסימלית של 99 שקלים לחודש. במהלך תקופת הקורונה נרשם זינוק חד בהיקפי השימוש, ולקוחות רבים ביצעו שיחות בהיקפים של אלפי דקות, תוך חריגה מהותית מהדקות הכלולות בסלים אליהם היו מנויים".

"המהלך החדש שמציעה בזק יאפשר חיסכון של עד עשרות אחוזים בחשבון הטלפון ללקוחות שחרגו מהמסלול אליו היו מחוברים עד לחודש מרץ, עם פרוץ הקורונה. המנגנון המוצע יתייחס לתקופה שבין ה- 1.3.20 ועד ל- 14.6.20".

לדברי בזק זכאים להטבה לקוחות שחרגו ממכסת סל הדקות אליו הם משוייכים. לקוחות אלו לא יחויבו לפי תעריף דקה חורגת אלא לפי תעריף סל דקות התואם את היקף הצריכה שביצעו בפועל בתקופת הקורונה. למשל, לקוח שחרג מעבר למסלול הדקות המרבי הקיים היום בבזק (1500 דקות), יחויבו לפי סכום של 25-30 שקלים לכל 1,000 דקות נוספות, זאת במקום עד עלות של 0.18 אגורות בגין דקת חריגה במרבית המסלולים (חריגה שעלותה יכולה להסתכם במאות שקלים).

ההקלות ייכנסו לתוקף מיד לאחר ששר האוצר יחתום על התיקון וזאת בשל העובדה שכל תיקון בתעריפי בזק בטלפוניה מחויב באישור של שרי התקשורת והאוצר.