תוכנית הפיילוטים של רשות החדשנות מתרחבת לחו"ל

תממן שיתופי-פעולה בין חברות בתחום הבריאות הדיגיטלית והמכשור הרפואי לארבעה בתי חולים מובילים בעולם

רפואה דיגיטלית / תמונות: shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
רפואה דיגיטלית / תמונות: shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

רשות החדשנות מרחיבה את תוכנית הפיילוטים המצליחה שלה גם לבתי חולים בחו"ל. במסגרת התוכנית מעניקה הרשות מימון לבית חולים המעוניין לבצע פיילוט להטמעה של טכנולוגיה רפואית ישראלית חדשה. בשנת 2019 הוגשו 77 בקשות וניתנו מענקים בהיקף של כ-100 מיליון שקל.

המימון נועד להסיר חסמים של בתי חולים בפני אימוץ טכנולוגיות חדשות, הנובעים מכך שהם עסוקים ותת-מתוקצבים כדי להשקיע בבחינת הטכנולוגיות, גם אם בסופו של דבר הן עשויות להועיל להם. התוכנית הזאת היא אחת ההצלחות של תוכנית "בריאות דיגיטלית כמנוע צמיחה" של משרד ראש הממשלה.

כעת, לאחר שהתוכנית יושמה מול בתי החולים הישראליים ובאופן ספורדי בחו"ל ביוזמת החברות, נחתם שיתוף-פעולה עם ארבעה בתי חולים מובילים בעולם.

השותפים הם בתי החולים מאיו קליניק, Thomas Jefferson University ,Hartford Healthcare ובית החולים Charité - Universitätsmedizin Berlin) Charité). המימון הוא בהיקף של 50% מתקציב המו"פ של הפרויקט.

אבי לובטון, מנהל המערך הבינלאומי ברשות החדשנות, מציין כי כל בית חולים גיבש רשימת תחומי עניין ייחודית לו. כך, למשל, "Charité דיברו על בריאות דיגיטלית ומכשור רפואי לביש. הרטפורד התעניינו במערכות קבלת החלטות, אבחון רפואי דיגטלי ורפואה מותאמת אישית. מאיו קליניק רצו מכשור רפואי חדש לצד פתרונות לאבחון וטיפול. ג'פרסון ביקשו טכנולוגיות של ניתוח מידע, מניעה, אפליקציות לניהול משאבים וצוות".

הגורמים מחו"ל ישתתפו בוובינר שבמסגרתו יסבירו לעומק את הצרכים שלהם, ולאחר מכן החברות הישראליות יוכלו להגיש הצעות מתומצתות. בתי החולים יבחרו מבין אלה את המעניינות ביותר, ורק אז תבוצע הגשה מלאה - לצורך חיסכון בזמן ומאמץ לשני הצדדים. ההגשה הראשונה היא עד 2.7.