שוק המזון צמצם מבצעים בפסח, והמחירים זינקו לשיא של 4 שנים

מדד המחירים בחודש אפריל 2020 מציג עלייה של 2.6 נקודות בהשוואה לאפריל 2019, כך עולה מנתוני סטורנקסט • עליית המחירים נרשמה במקביל לירידה של 1.3% במכירות מוצרי הצריכה לעומת אפריל אשתקד

שומרים על מרחק בטוח בתור למכולת שכונתית בצל הקורונה / צילום: איל יצהר, גלובס
שומרים על מרחק בטוח בתור למכולת שכונתית בצל הקורונה / צילום: איל יצהר, גלובס

אם נדמה לכם ששילמתם יותר על הקניות שלכם בחודש אפריל, אתם כנראה לא מדמיינים. מדד המחירים בחודש אפריל 2020 מציג עלייה של 2.6 נקודות בהשוואה לחודש אפריל ב-2019 - כך עולה מנתוני סטורנקסט. העלייה הזו מביאה את מדד המחירים לרמה הגבוהה ביותר שנרשמה מאז ינואר 2016. עליית המחיר החריגה שנרשמה בחודש אפריל מובילה לכך שבשליש הראשון נרשמה עלייה של נקודת מדד אחת.

עליית המחירים נרשמה במקביל לקיטון של 1.3% במכירות מוצרי הצריכה לעומת אפריל אשתקד. בסטורנקסט מסבירים כי עיקר הירידה נובעת מהקדמת הקניות לחג הפסח ומקיטון בימי המכירה בגלל יום העצמאות וערב פסח שחלו השנה באמצע השבוע.

הנתונים הללו נותנים תיקוף נוסף לאמירה של רמי לוי, מנכ"ל ובעל השליטה ברשת שיווק השקמה, בשבוע שעבר בשיחה שקיימה הבורסה לניירות ערך עם בכירי ענף הקמעונאות, לפיה אומנם לא הייתה עליית מחירים, אך "היו מבצעים פחות מעמיקים", וזאת בשל הצורך לתת מענה לביקוש כפול מהרגיל. לוי הסביר כי "כדי לתת שירות לכל הלקוחות, אי-אפשר לעשות מבצעים מעמיקים, כי אז לא תישאר סחורה".

במקביל לעליות המחיר, נתוני סטורנקסט גם מגלים כי נתח המותג הפרטי התכווץ באפריל 2020 בהשוואה לאפריל אשתקד ב-0.3 נקודות, והיווה 6.7% מהמכירות. במקביל, נתח השוק של עשרת הספקים הגדולים עמד על 52.4%, עלייה של 1.1 נקודות מול החודש המקביל אשתקד.