אפי נוה נגד הדס שטייף: "ממשיכה להחזיק במידע מתוך הטלפונים הניידים שלי"

החסינות שקיבלה הדס שטייף בפרשת "מין תמורת מינוי" הותנתה בכך שתמסור למשטרה את כל החומרים נגד נוה • אולם לאחרונה, עורכת דינה רוני אלוני-סדובניק חשפה את קיומו של חומר שהגיע אליה במסגרת הייצוג של שטייף, אותו חומר ששטייף התחייבה כי כבר כלל לא נמצא בידיה

הדס שטייף / צילום: שלומי יוסף
הדס שטייף / צילום: שלומי יוסף

כתבת המשטרה של גלי צה"ל, הדס שטייף, קיבלה חסינות בינואר 2019 כאשר העבירה למשטרה את הטלפונים הניידים של עו"ד אפי נוה, לשעבר יו"ר לשכת עורכי הדין, והובילה לפתיחה בחקירה נגדו בפרשת "מין תמורת מינוי".

בתאריך 25 בינואר 2019 הגיעה שטייף למשרדי יאח"ה. שם מסר לה סנ"צ אסף וולפיש כי "במסגרת בקשתך לחסינות לך ולאחרים, הכוונה היא לכבד את בקשתך... תנאי הכרחי למתן אותה חסינות הוא שתפעלי להחזיר למשטרה את כל ההעתקים של הטלפונים של אפי נוה שיש בידייך, לרבות אלה שהושגו תוך הפרת חוק הגנת הפרטיות ולרבות תוצריהם". וולפיש הוסיף ואמר כי "בתוך כך את מתבקשת ומחויבת לציין בפניי את כל שמות האנשים ו/או הגורמים שאת יודעת שמחזיקים את החומרים האמורים".

באותה פגישה בלהב 433 התחייבה שטייף לסנ"צ וולפיש כי היא מוסרת את העותק היחיד שנמצא ברשותה, וכי כל העותקים האחרים כבר נמחקו על-ידה.

למרות זאת, עורכת דינה רוני אלוני-סדובניק הגישה לאחרונה בקשה לבית המשפט להתיר פרסום התכתבויות מתוך הטלפון של נוה עם עיתונאית ידועה.

בבקשתה, אלוני-סדובניק נוקבת בתאריכים מדויקים של ההתכתבויות ומתארת מה נכתב בכל תאריך. אלוני-סדובניק אף כותבת בפירוש כיצד הגיעו לידה החומרים. "בין שאר לקוחות משרדה של המבקשת נמנית גם כתבת המשטרה של גלי צה"ל, הגברת הדס שטייף, חושפת פרשת 'מין תמורת מינוי', בגינה יוגש נגד המשיב כתב אישום חמור, בכפוף לשימוע.

"במסגרת הייצוג והייעוץ המשפטי השוטף לגברת שטייף בהליך בפרשה זו, הובא לידיעתה של המבקשת דבר קיומה של ראיה ובה תכתובת וכו'". וכאן מפרטת אלוני-סדובניק אודות החומר שהגיע אליה במסגרת הייצוג של שטייף, אותו חומר אשר שטייף התחייבה כאמור כי כבר כלל לא נמצא בידיה.

עו"ד אלוני-סדובניק מוסיפה ומציינת כי "הבקשה מוגשת על דעת ובהסכמתה של הלקוחה, הגברת שטייף, כדי לא לפגוע בחיסיון עורך דין-לקוח". לבקשה זו אף צורף ייפוי-כוח של שטייף.

בעקבות הבקשה, שהוגשה לבית המשפט ואף נשלחה על-ידי אלוני-סדובניק ליאח"ה לקבלת תגובתה, הגיש סנגורו של נוה, עו"ד בעז בן-צור, תלונה במשטרה שכותרתה "הדלפת חומרים מהטלפונים של אפי נוה". בתלונה נטען כי "עו"ד אלוני-סדובניק מודה בפה מלא כי 'במסגרת ייצוגה' של שטייף, האחרונה העבירה לה מידע מהטלפונים הגנובים והפרוצים. הנה כי כן: שטייף ממשיכה להחזיק במידע מתוך הטלפונים הניידים של עו"ד נוה, וממשיכה לעשות בו שימוש לנוחותה, בניגוד להתחייבות שמסרה לרשויות האכיפה. אשר על כן, נבקש כי תמוצה החקירה נושא תלונתנו".

יש לציין כי מדובר בתלונה מספר 12 של נוה נגד שטייף ודרישתו כי היא תיחקר על אודות הדלפת חומרים מתוך הטלפון שלו. בהרצאות שנשאה שטייף לאחרונה, היא טענה כי החומרים כלל לא דלפו, אלא הודלפו על-ידי נוה בעצמו.

בציוץ מדצמבר 2019 כתבה שטייף כי ההאשמות שהיא הדליפה חומרים מתוך הטלפונים של נוה הם בגדר הוצאת דיבה, וכי היא העבירה "את כל החומרים שבידיה לנציגי להב 433 כבר לפני שנה (ינואר 2019, א"ג)".

בדצמבר 2019 אמר בכיר בפרקליטות ל"גלובס" כי "אם יתברר כי שטייף המשיכה להחזיק בחומרים לאחר שנדרשה להעבירם למשטרה, אנחנו נשקול להעמיד אותה לדין; וכך גם אם יתברר כי שטייף העבירה את החומרים לאחרים או שלא מסרה למשטרה ולפרקליטות גרסה מלאה בנוגע להשתלשלות האירועים".

בגלי צה״ל הפנו לשטייף לבקשת תגובה, שהפנתה לעורכת דינה אלוני-סדובניק. את תגובת עו"ד אלוני-סדובניק לא ניתן היה להשיג.

מהדס שטייף נמסר: "אבישי גרינצייג מפרסם בניגוד לחוק דברים מתוך הליך שמתנהל בדלתיים סגורות, ובאותה עת טופל האשמות-שווא על הדס שטייף שכלל איננה צד בהליך זה. בתוך הקמפיין האישי שגרינצייג מנהל נגד העיתונאית הבכירה, הוא שוב מערבב בין דעות לידיעות ולא משאיר מקום לעובדות. ההליך המשפטי בדלתיים סגורות שממנו מדליף גרינצייג, אסור בפרסום, ועל אף זאת בניגוד לפרסום הכזב שלו ב'גלובס', הדס שטייף העבירה כנדרש את מלוא החומרים על אפי נוה למשטרה. בהליך הנפרד מול אפי נוה, מייצגים את הדס שטייף עורכי הדין דודי זילברבוים ויוחאי שפירא". 

*** חזקת החפות: עו"ד אפי נוה הוא בגדר חשוד בלבד בפרשת "מין תמורת מינוי". הוא מכחיש את החשדות נגדו, ועומדת לו חזקת החפות.