דלק פרסמה תשקיף לגיוס 200 מיליון שקל; אזהרת רווח לדלק קידוחים

זאת בלחץ בעלי האג"ח שאיימו להעמיד את החוב לפירעון מיידי • על רקע הגיוס פרסמה שותפות דלק קידוחים תחזית הכנסות פסימית בצל ירידה בביקושים ב-2020 ו-2021

יצחק תשובה / צילום: יוסי כהן
יצחק תשובה / צילום: יוסי כהן

קבוצת דלק פרסמה הערב (ד') תשקיף לגיוס של 200 מיליון שקל במניות ועוד 100 מיליון שקל באופציות, וזאת בצל לחצים מצד מחיקי האג"ח שאיימו להעמיד את החוב בהיקף של 6 מיליארד שקל לפירעון מיידי.

החברה פרסמה הערב תשקיף בהמשך לדחיית פגישתם של בעלי האג"ח למחר בשעות הערב לצורך מיצוי המו"מ עם החברה לפני שיעמידו את החוב לפירעון מיידי. בעל השליטה יצחק תשובה (64.27%) הודיע על כוונתו להשתתף במכרז בהיקף של 25%, וזאת "לפחות לכדי שמירה על חלקו היחסי בהון החברה".

כפי שדווח מוקדם יותר היום בגלובס, בפגישה שקיימה היום נציגות המחזיקים, החליטה הנציגות לדרוש מקבוצת דלק לאשר עד יום א' הקרוב מהלך של גיוס הון מיידי בהיקף של 400 מיליון שקל לפחות, לצורך ייצוב מצבה הכספי של החברה. 

החברה מסרה הערב כי היא "ממשיכה לעמוד בכל ההתחייבויות שלה ועושה מאמצים כבירים כדי לצלוח את המשבר בשוק האנרגיה. הדרך היחידה הנכונה והטובה עבור הקבוצה וכלל הנושים לרבות מחזיקי האג"ח - היא הבנות ודרך משותפת בין הקבוצה לבין המחזיקים".

דלק קידוחים מפרסמת אזהרת רווח

על רקע התשקיף, דלק קידוחים המוחזקת ב-55% על ידי קבוצת דלק, פרסמה אזהרת רווח ולפיה החברה צופה קיטון (נטו לאחר הוצאות תפעול, מסים ותמלוגים) בהכנסות השותפות מהמאגרים תמר ולווייתן בשיעור של בין 10% ל-20% בשנת 2020 ובין 5% ל-15% בשנת 2021 בכל אחד מהמאגרים.

"החל ממחצית חודש מרץ 2020 ועד למועד דוח זה נרשמה ירידה בביקושים ובהתאם במכירות הגז הטבעי המופק מהמאגרים לוויתן ותמר, וזאת ביחס לתחזיות השותפות, כמפורט בנתוני התזרימים המהוונים לסוף 2019", כתבה דלק קידוחים בהודעה. הערכה זו של השותפות לוקחת בחשבון מחיר חבית נפט מסוג ברנט של 25 דולר לשנים הללו.