משלוחים | בלעדי

חודש אחרי שהתחילה למכור ישירות לצרכן: קוקה-קולה ישראל תגבה תשלום על המשלוח

החברה המרכזית למשקאות תעבור לגבות 30 שקל למשלוח, אך תמשיך להציע משלוח ללא עלות ברכישות מעל 250 שקל • במקביל, בחברה עברו להציע מוצרים במארזים קטנים יותר

קוקה-קולה / צילום: תמר מצפי
קוקה-קולה / צילום: תמר מצפי

מפסיקה לסבסד משלוחים? כחודש אחרי שהתחילה למכור ישירות לצרכן, קבוצת קוקה-קולה תעבור לגבות תשלום על משלוחים.

משבר הקורונה היווה זרז משמעותי לתהליכים רבים בשוק המזון, אחד הבולטים שבהם הוא המעבר למכירה ישירה לצרכן. בחודשיים בהם המדינה הייתה נתונה תחת מגבלות רבות, וביניהן סגירת עסקי ההסעדה והתיירות, מה שהוביל לצריכה מוגברת של מזון הביתה באמצעות רשתות הסופרמרקטים והמכולות, מספר חברות החלו לבסס ולהרחיב פעילות מכירה ישירה לצרכן. ביניהן תנובה, שטראוס, טמפו, שסטוביץ, גד ושטיבל. 

גם קבוצת קוקה-קולה ישראל (החברה המרכזית לייצור משקאות קלים) הייתה בין מי שהכריזו על פלטפורמה מקוונת המאפשרת מכירה ישירה לצרכן של מגוון מותגים. במסגרת השקת השירות הודיעה הקבוצה כי על המשלוחים שלה, שמתבצעים באמצעות הזמנה מאתר "נביעות פלוס" הכפוף לחברת נביעות שבבעלותה, לא ייגבה תשלום כלל.

אלא שכעת הקבוצה שינתה טקטיקה. היא תעבור לגבות 30 שקל למשלוח, אך תמשיך להציע משלוח ללא עלות ברכישות מעל 250 שקל.

במקביל, בחברה עברו להציע מוצרים במארזים קטנים יותר. אם קודם לכן ניתן היה לרכוש בעיקר מארזי ענק של 20 יחידות משקה ומעלה, כעת החברה החלה למכור גם שישיות, וגם לספק תחרות מסוימת על המחיר. חלק מהמחירים באתר דומים למבצעים שקיימים ברשתות השיווק, בעוד שלחלק מהאריזות הצטרפו מרצ'נדייז של מותגים הקבוצה כדי לעודד קנייה, דוגמת כובע, גרביים או מגבת חוף.

השינויים הללו מבהירים ומחדדים כי לא מדובר היה במבצע נקודתי שנועד לתת מענה רק לעומסי המשלוחים בסופרמרטים בתקופת הקורונה, כי אם ערוץ מכירה חדש, שבקבוצת קוקה-קולה פועלים כעת לבסס ולהרחיב. 

אחרי פרסום הידיעה, החברה המרכזית ביקשה למסור כי "נביעות דוחה על הסף את הקביעה".

מנביעות נמסר בתגובה: "נביעות השיקה את אתר המשלוחים 'נביעות ועוד' על רקע ביקושים גדולים של צרכנים למשלוחים בזמן משבר הקורונה. כפי שציינה החברה כבר בהשקה, האופרציה סובסדה בתחילה, כחלק ממבצע ההיכרות עם האתר".