אחרי שעמדה בסכנת סגירה ב-2008: שוויה של וויקס חצה את ה-10 מיליארד דולר

המניה חצתה בשבוע שעבר רף של 200 דולר, ובאפריל נרשמה תוספת של 207% במנויי פרימיום ביחס לתקופה מקבילה • ניר זוהר, נשיא וסמנכ"ל התפעול: "המשבר הזה מחזק אותנו. זה לא המקום שממנו רצינו לצמוח, אבל מחזק לדעת שהפלטפורמה שלנו עוזרת לאנשים במשהו קריטי"

אבישי אברהמי, מייסד ומנכ"ל Wix / צילום: יונתן בלום
אבישי אברהמי, מייסד ומנכ"ל Wix / צילום: יונתן בלום

השבוע שעבר היה שבוע של שבירת שיאים עבור חברת האינטרנט הישראלית Wix. לראשונה עקפה מניית החברה את הרף של 200 דולר, לאחר זינוק של 21% בשני ימי המסחר שאחרי פרסום הדוחות. שווי החברה, שצמח ב-1.8 מיליארד דולר ביומיים האלה, עבר לראשונה את רף ה-10 מיליארד דולר והתקרב ל-10.5 מיליארד דולר.

למעשה, Wix הפכה לחברה השלישית בשוויה בקרב החברות הישראליות שנסחרות בוול סטריט, אחרי צ'ק פוינט (15 מיליארד דולר) וטבע (12 מיליארד דולר), מעט מעל נייס , ששוויה 10.4 מיליארד דולר. 

החברות הישראליות בעלות השווי הגדול
 החברות הישראליות בעלות השווי הגדול

Wix, שהוקמה ומנוהלת על-ידי אבישי אברהמי, מספקת פתרונות להקמה וניהול של אתרי אינטרנט, בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים. ככזו היא נהנית מהמגמות שהביא איתו משבר הקורונה - העובדה שסגרים במדינות רבות הפסיקו את פעילותם הפיזית של עסקים קטנים, הביאה בעלי עסקים רבים להגביר את הנוכחות שלהם אונליין.

ב-Wix דיווחו שבחודש אפריל לבדו למעלה מ-3.2 מיליון משתמשים חדשים נרשמו ב-Wix, גידול של 63% לעומת אפריל 2019. בחברה מציינים שבתחילת המשבר הבחינו בגידול בביטולים ממשתמשים קיימים, אך המגמה התהפכה והתוספת נטו של מנויי פרימיום באפריל עלתה ב-207% לעומת אפריל אשתקד.

הנתונים של אפריל נכנסים לדוחות הרבעון השני, שבו Wix מצפה להציג הכנסות של 231-233 מיליון דולר, צמיחה של 25%-26% מהרבעון המקביל וגבוה מתחזיות האנליסטים. הגבייה ברבעון השני תסתכם ב-255-260 מיליון דולר, צמיחה של 28%-30%, ותזרים המזומנים החופשי יגיע ל-41-43 מיליון דולר, צמיחה של 33%-40%.

למרות המגמות החיוביות, ב-Wix לא מספקים תחזית שנתית. בשיחה עם "גלובס" לאחר פרסום הדוחות ביום חמישי, הסביר ניר זוהר, נשיא וסמנכ"ל התפעול, כי "יש כרגע כל כך הרבה משתנים, שאנחנו מרגישים כי קשה לתת תחזית ברורה.

"לדוגמה, יש מדינות שעדיין נמצאות ב הסגר משמעותי ולא ידוע כמה זמן הוא עוד יימשך, מה תהיה השפעת המשבר הכלכלי על ההרגלים של בעלי העסקים הקטנים, האם תהיה עוד התפרצות וכד'. אמנם במקרה שלנו, ההשפעה חיובית וזה משמח, אבל אנחנו לא רוצים סתם לזרוק מספרים".

לדבריו, "המשבר הזה מחזק אותנו, כמו שהמשבר הפיננסי של 2008-2009 נתן לעסק שלנו דחיפה. זה לא המקום שממנו רצינו לצמוח, אבל כשאנחנו מסתכלים מה עושים המשתמשים שלנו, הוותיקים והמוני החדשים שהצטרפו, זה מחזק לדעת שהפלטפורמה שלנו עוזרת לאנשים במשהו שהוא לא nice to have אלא קריטי - היכולת להעביר את העסק לאינטרנט".

גידול במכירות פתרונות עם רווחיות נמוכה

ברבעון הראשון, ההכנסות צמחו ב-23.9% ל-216 מיליון דולר, כאשר כ-177 מיליון דולר מההכנסות הגיעו מתחום המנויים הקריאייטיבים (החבילות שהחברה מוכרת) וכ-39.4 מיליון דולר מתחום הפתרונות העסקיים (התוספות לחבילות). ההפסד הנקי הרבעוני לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) הסתכם ב-39.2 מיליון דולר, עלייה מהפסד של 30.7 מיליון דולר ברבעון המקביל.

בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, בעיקר התגמולים ההוניים לעובדים, החברה הייתה קרובה לאיזון על בסיס Non-GAAP, עם הפסד נקי של 396 אלף דולר שהם סנט אחד למניה, וזאת בהשוואה לרווח נקי של 1.5 מיליון דולר ברבעון המקביל.

סמנכ"ל הכספים ליאור שמש הוסיף כי התשתית של Wix ערוכה לגידול המשמעותי במספר המשתמשים, לאור השקעות שבוצעו בשנה שעברה ומבוצעות גם באופן שוטף. את הירידה ברווחיות הגולמית Non-GAAP, מ-78% ברבעון המקביל ל-72% ברבעון הראשון, שמש תולה בגידול במכירות הפתרונות העסקיים שלהם רווחיות גולמית נמוכה יותר, משום שהם כוללים גם פתרונות שבהם יש חלוקת הכנסות עם צד שלישי, אך הוא מדגיש שהרווח הגולמי עלה באופן אבסולוטי.

Wix, צריך לציין, עדיין אינה רווחית על פי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP). כך למשל את שנת 2019 היא סיכמה עם הפסד נקי של 86.4 מיליון דולר, עלייה של 133% לעומת ההפסד ב-2018. לעומת זאת, על בסיס Non-GAAP יש לחברה רבעונים רווחיים וגם שנים רווחיות, וכך למשל ב-2019 הרווח הנקי No n-GAAP הסתכם ב-59.1 מיליון דולר, עלייה מ-51.3 מיליון דולר ב-2018. עיקר הפער בין הנתונים GAAP ל-Non-GAAP נובע מרישום התגמולים ההוניים לעובדי החברה. Wix גם מייצרת תזרימים חופשיים שצומחים בהדרגה, לצד הצמיחה בשיעור דו-ספרתי בהכנסות.

באופנהיימר הקפיצו את מחיר היעד שלהם למניית Wix מ-155 דולר ל-205 דולר - שגם אליו Wix כבר התקרבה בסוף השבוע - והמלצתם נשארה "תשואת יתר". כלכלני אופנהיימר כתבו כי Wix פרסמה דוחות טובים וסיפקה תחזית מעל הצפי לרבעון הבא, לאור מגמות חזקות בעסקיה החל מחודש אפריל.

"למרות השיפור בעסקיה, הנהלת Wix נקטה צעדי שמרנות ומשכה את התחזית השנתית, אך להערכתנו הצמיחה הגבוהה שצפויה ברבעון השני, בקצב של 26% בהכנסות ושל 29% בהזמנות חדשות, עשויה להימשך גם ברבעונים שאחריו, ולהוביל לעלייה בתמחור המניה". מחיר היעד החדש מבוסס על מכפיל 8 לתחזית הגבייה ל-2022, ובאופנהיימר מציינים שעדיין מדובר בדיסקאונט ניכר לעומת תמחור מניית Shopify שפונה לשוקי יעד דומים.