המאבק על כיסא בדירקטוריון לאומי: סלינגר או פרופ' שטרן

על כיסא הדח"צ מתמודדים דורית סלינגר, לשעבר הממונה על רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון, מול פרופ' ידידיה שטרן מאוניברסיטת בר אילן ובעבר דיקן בית הספר למשפטים באוניברסיטה, שכבר היה בעבר הלא רחוק דח"צ בבנק לאומי

סניף בנק לאומי / צילום: בר אל, גלובס
סניף בנק לאומי / צילום: בר אל, גלובס

המאבק המחודש על כיסא דח"צ (דירקטור חיצוני) בדירקטוריון בנק לאומי יוצא לדרך: דורית סלינגר, לשעבר הממונה על רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון תתחרה על תפקיד דח"צית בבנק לאומי מול פרופ' ידידיה שטרן מאוניברסיטת בר אילן ובעבר דיקן בית הספר למשפטים באוניברסיטה, שכבר היה בעבר הלא רחוק דח"צ בבנק לאומי. סלינגר מכהנת כיום כדח"צית בקבוצת שטראוס ובעבר הייתה מנכ"לית חברת הדירוג S&P מעלות.

בנוסף, האסיפה הכללית השנתית של הבנק תדון גם על בחירת דירקטור רגיל. על התפקיד הזה, במשבצת של היו"ר סאמר חאג' יחיא יהיו עוד שני מתמודדים חיצוניים. כך, חאג' יחיא יועמד לבחירה מחדש כשמולו מתחרים על התפקיד אבי בזורה, כיום יו"ר חברת האשראי החוץ בנקאי גיבוי אחזקות לשעבר מנכ"ל בנק ירושלים ושכבר התמודד על תפקיד דירקטור בבנק בעבר, ופרופ' יפעת ביטון מהמכללה למנהל המסלול האקדמי המתמחה במשפט. על פניו נראה כי בעוד שמוקדם לקבוע מי יהיה הדח"צ, מבין שטרן וסלינגר, הרי שבמקרה של חאג' יחיא, יו"ר הבנק המכהן ושזוכה להערכה על תפקידו, סביר שלא תהיה בחירה במועמד חיצוני חדש והוא ימשיך לכהן בדירקטוריון הבנק.

השמות הללו נבחרו על ידי הוועדה לבחירת דירקטורים בבנקים ללא גרעין שליטה, לקראת האסיפה הכללית השנתית של הבנק בשנת 2020, ולאחר שבחנה לדבריה 13 מועמדים. יו"ר הוועדה למינוי דירקטורים בתאגידים בנקאיים הוא השופט בדימוס משה גל. בוועדה חברים פרופ' מומי דהן, אורית קורן, ציפי סמט ותמי גוטליב (שתי האחרונות דח"ציות בלאומי). הוועדה בוחרת במועמדים לתפקיד דירקטורים בבנק לאומי, בבנק דיסקונט, בבנק הפועלים ובשב"א, כשמי שבוחר בפועל הם בעלי המניות בבנקים.

בנק לאומי מנוהל על ידי חנן פרידמן והוא נסחר בבורסה לפי שווי של כ-26.1 מיליארד שקל.