לאחר הדוחות החלשים, קורנית זינקה בכ-34% לשיא בזכות תחזית להתאוששות מהירה

מניית קורנית דיגיטל קפצה אמש במסחר בנאסד"ק ב-33.8% במחזור מסחר גדול מאוד וננעלה במחיר של כ-47.7 דולר • מדובר בשיא של כל הזמנים שמשקף לחברה שווי של למעלה מ-1.9 מיליארד דול

רונן סמואל, מנכ"ל קורנית דיגיטל / צילום: איל יצהר, גלובס
רונן סמואל, מנכ"ל קורנית דיגיטל / צילום: איל יצהר, גלובס

שוויה של חברת קורנית דיגיטל , המייצרת מערכות דפוס דיגיטלי להדפסה על טקסטיל, זינק אתמול (ד') בכמעט חצי מיליארד דולר. מניית קורנית קפצה במסחר בנאסד"ק ב-33.8% במחזור מסחר גדול מאוד וננעלה במחיר של כ-47.7 דולר - שיא של כל הזמנים שמשקף לחברה שווי של למעלה מ-1.9 מיליארד דולר. הזינוק במניה הגיע לאחר פרסום דוחות כספיים שהיו חלשים כצפוי בצל הקורונה, אך לצידם סיפקה קורנית תחזיות חזקות להמשך.

בסוף חודש מרץ, רגע לפני סיום הרבעון הראשון ולאחר שהחלה להתברר השפעת מגפת הקורונה על עולם האופנה שממנו מגיעים לקוחות החברה, קורנית פרסמה אזהרה והעריכה שההכנסות ברבעון הראשון יהיו נמוכות ב-35%-45% מהרף התחתון של התחזיות המקוריות שלה. עם זאת, בראיון ל"גלובס" שמר המנכ"ל רונן סמואל על אופטימיות והעריך שביום שאחרי הקורונה, השוק יצבור תאוצה ויצוצו הזדמנויות לקורנית.

בהתאם לאזהרה, ההכנסות ברבעון הראשון ירדו ב-32.1% מהרבעון המקביל ל-26.2 מיליון דולר, בטווח הנמוך של אזהרת ההכנסות. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) נרשם הפסד נקי של 10.1 מיליון דולר, כמעט פי 9 מהרבעון המקביל, ועל בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, ההפסד הנקי הסתכם ב-8.9 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 1.6 מיליון דולר ברבעון המקביל, נתון חלש משמעותית מתחזיות האנליסטים.

דבקים ביעד שהציבו - קצב הכנסות של 500 מיליון דולר ב-2023

עם זאת, בשיחת הוועידה שנערכה לאחר הדוחות אמרו בכירי החברה כי קורנית נמצאת בעיצומו של תהליך האצה מחדש של הצמיחה, ולדבריהם צבר ההזמנות מתחזק וכך גם מעמדה של החברה בשוק . כעת צופים בקורנית צמיחה של לפחות 30% בהכנסות מרבעון לרבעון - כלומר הרבעון השני צפוי להסתיים עם הכנסות של לפחות 34.1 מיליון דולר, בעוד שתחזיות האנליסטים היו ל-29.9 מיליון דולר בלבד. סמנכ"ל הכספים גיא אבידן אמר כי המגפה היא "אירוע קצר טווח עבור קורנית, ואנו צופים שהעסק יאיץ מחדש במחצית השנייה של השנה". הוא העריך שקורנית תוכל להשיג את היעד שהציבה לעצמה, קצב הכנסות של 500 מיליון דולר ב-2023.

שלושה אנליסטים שמסקרים את קורנית ומחזיקים בהמלצות חיוביות על המניה העלו את מחירי היעד שלהם לאחר הדוחות, אך המניה עקפה את מחירי היעד שלהם אחרי העלייה ביום רביעי. בברקליס מחיר היעד עלה מ-40 ל-47 דולר, ב-Needham מ-31 ל-46 דולר ובסטיפל מ-38 ל-45 דולר. "קורנית חוותה התאוששות מפתיעה במהירות שלה בביקושים לכל מוצריה", כתבו כלכלני סטיפל. "אנחנו ממשיכים להאמין שקורנית היא סיפור צמיחה עם בידול ויכולת להשיג צמיחה של מעל 25% בטווח הארוך, תוך הרחבת שולי הרווח בכלכלה משופרת".

בברקליס העריכו שההתאוששות של קורנית תהיה בצורת V, כלומר מהירה וחדה, וציינו שלמרות הפגיעה בהכנסות ברבעון הראשון, קורנית לא הפסידה לקוחות אלא חוותה רק עיכובים וההכנסות נדחו לרבעונים הבאים. כלכלני ברקליס הביעו עם זאת חשש מהירידה ברווחיות הגולמית והעלייה בהוצאות התפעוליות, וציינו שיש בכך סיכון לדאונסייד אם המכירות ימשיכו להתעכב.