לשרוד בצל הקורונה: גני ילדים פרטיים בסין הופכים למסעדות

גני ילדים בסין הם המוסדות האחרונים שקיבלו אישור לפעול במדינה, והם צפוים להיפתח רק ב-8 ביוני • כדי לשלם את שכר הדירה ולמצוא פרנסה לגננות, גן ילדים במחוז חוביי הפך למסעדת שיפודים

גני ילדים בסין שהוסבו למסעדות ובתי קפה / צילום: מתוך יוטיוב
גני ילדים בסין שהוסבו למסעדות ובתי קפה / צילום: מתוך יוטיוב

בסרטון שנפוץ השבוע ברשת הסינית נראים עשרות סועדים יושבים סביב שולחנות קטנטנים בחצר וזוללים שיפודי בשר וירקות. במבט ראשון זה נראה כמו עוד מזללה סינית בימי הקיץ, אך כשהמצלמה מסתובבת אל המגלשות והמתקנים הפזורים בסמוך מתברר הייעוד המקורי של המקום - גן ילדים.

גן הילדים הפרטי בעיר באודינג במחוז חוביי, מקור הקורונה, סגור מאז ההתפרצות בינואר. כדי לשלם את שכר הדירה ולמצוא פרנסה לגננות, החליטה מנהלת הגן להסב אותו זמנית למסעדת שיפודים באוויר הפתוח. בגן שכרו שף והפכו את צוות הגננות למלצריות וטבחיות משנה. לפי ההסכם עם הגננות, הן מקבלות שכר בסיסי של 1,500 יואן לחודש (750 שקל) ושותפות ברווחי המסעדה החדשה.

בסין סדר החזרה לפעילות היה שונה מאשר בישראל וגני ילדים הם המוסדות האחרונים שקיבלו אישור לפעול, הרבה אחרי שהמסעדות כבר נפתחו לקהל. במחוז חוביי יפתחו הגנים רק ב-8 ביוני וגם אז הורים רבים יעדיפו להשאיר את הילדים בבית. לגנים, שמגישים אוכל לילדים גם בשגרה, יש גם ככה רישיון קייטרינג ואישורים בריאותיים, ולכן כמוצא אחרון לפני פשיטת רגל הוסבו כמה מהם למסעדות או שירותי מכירת מזון. בגן אחר במחוז יונאן עברו למכירת "באודזה", כופתאות סיניות מאודות ממולאות, כדי לשלם משכורת לצוות של 70 עובדים.

מנהלת הגן בבאודינג סיפרה כי נמנעה מלהודיע בקבוצת ההורים על ההסבה למסעדה כדי שאלו לא יחושו מחויבות מוסרית לבוא לאכול, אך גם בלי שיווק המוסד הפך ללהיט. "אנחנו יכולים לאכול בזמן שהילדים משחקים במתקנים", סיפר לקוח מרוצה. לאור ההצלחה הגן צפוי להמשיך לתפקד כשיפודיה לפחות עד אוקטובר לפני שיחזור לקבל אליו ילדים.