לופטהנזה בדרך לקבל סיוע ממשלתי בסך 9 מיליארד אירו מגרמניה

קבלת הסיוע עדיין לא אושרה רשמית ע"י לופטהנזה • בהודעה לעיתונות שפירסמה לופטהנזה נאמר כי הקרן הפדרלית לייצוב כלכלי של גרמניה, שבאה לעזרת חברות שנפגעו ע"י התפרצות מגפת הקורונה, אישרה "חבילת ייצוב" בתמיכת הנהלת החברה

לופטהנזה / צילום: Shutterstock.
לופטהנזה / צילום: Shutterstock.

ענקית התעופה הגרמנית לופטהנזה וממשלת גרמניה סיכמו את תנאי חבילת הסיוע בסך 9  מיליארד אירו (9.8 מיליארד דולר) שתקבל חברת התעופה, זאת לאחר שבועות של מו"מ אינטנסיבי. קבלת הסיוע עדיין לא אושרה רשמית ע"י החברה.

חבילת הסיוע תעניק לממשלת גרמניה 20% מהבעלות בקבוצת התעופה, שנחשבת לאחת הגדולות באירופה, ושני מושבים בדירקטוריון. נזכיר כי בבעלות לופטהנזה קווי תעופה בגרמניה, אוסטריה, שווייץ ובלגיה.

בהודעה לעיתונות שפירסמה לופטהנזה נאמר כי הקרן הפדרלית לייצוב כלכלי של גרמניה, שבאה לעזרת חברות שנפגעו על-ידי התפרצות מגפת הקורונה, אישרה "חבילת ייצוב" בתמיכת הנהלת החברה.

ממשלת גרמניה תזרים ללופטהנזה 5.7 מיליארד אירו (6.2 מיליארד דולר), ותקבל החזר של 4% השנה ובשנה הבאה, לפני ששיעור ההחזר יעלה. חבילת החילוץ לחברת התעופה כוללת גם קו אשראי לשלוש שנים בשווי 3 מיליארד אירו (3.3 מיליארד דולר), שרובו יגיע מהבנק הממשלתי KfW.

בנוסף, הממשלה תרכוש 20% ממניות לופטהנזה, בשווי 300 מיליון אירו (327 מיליון דולר), עבור 2.56 אירו (2.79 דולר) למניה. לממשלת גרמניה תהיה את האפשרות להגדיל את נתחה בלופטהנזה ל-25% ועוד מניה אחת, מה שיאפשר לה למנוע כל השתלטות עתידית על החברה. עם זאת, ממשלת גרמניה הסכימה למכור את כל מניותה בלופטהנזה עד 2023, בכפוף להחזרת ההשקעה הראשונית של הממשלה.

"לפני המגפה, החברה הייתה בריאה ורווחים. היו לה תחזיות חיוביות לעתיד, אבל כעת היא עומדת בפני משבר קיומי בגלל מגפת הקורונה", כך מסרה לעיתונות ממשלת גרמניה, "חבילת הייצוב הממשלתית לוקחת בחשבון את צרכי החברה במקביל לצרכי משלם המסים ועובדי קבוצת לופטהנזה".