דיווח: משרד הביטחון מתנגד להשתתפות חברות סיניות בחברות תקשורת

כרגע היחידה שממתינה להיתר שליטה בפרטנר שמתמודדת במכרז הדור החמישי בסלולר היא האצ'יסון – תאגיד הונג קונגי ששלט בעבר בחברה

אנטנה סלולרית/ צילום: תמר מצפי
אנטנה סלולרית/ צילום: תמר מצפי

משרד הביטחון ממליץ שלא לאפשר לחברות סיניות לקחת חלק בהקמת תשתיות דור 5 בישראל, כך דווח ב"חדשות 12" על ידי הכתב ניר דבורי. השאלה היא האם המשמעות של הסירוב הוא שמשרד הביטחון ככל הנראה יתנגד להעניק היתר שליטה לחברת האצ'יסון בחברת פרטנר. האצ'יסון הוא תאגיד בינלאומי שמקום מושבו בהונג קונג, והוא מחזיק כ- 30% ממניות פרטנר שמקנות לו את השליטה בחברה, אך הוא אינו יכול לממש את ההיתר עד שלא יתקבל אישור ממשרד הביטחון, ולכן המניות מוחזקות כרגע אצל נאמן מטעם בית המשפט.

הדיווח ב"חדשות 12" לא התייחס מפורשות להאצ'יסון, ואולם כרגע אין כוונה של אף גורם סיני או הונג קונגי מלבדה להיכנס לתחום תשתיות התקשורת בישראל, ולכן קרוב לוודאי שהדיווח מתייחס להאצ'יסון ולאפשרות של רכישת השליטה בפרטנר שמתמודדת בימים אלה במכרז להקמת רשת דור חמישי בסלולר.

נזכיר גם שהאצ'יסון לא זכתה במכרז להקמת מתקן להתפלת מים נוסף בשורק ולפי פרסומים הסיבה לכך גם כן הייתה קשורה בהיותה תאגיד הונג קונגי-סיני, שהממשל האמריקאי דורש מישראל שלא לאפשר לשכמותו לקחת חלק בהקמת תשתיות.
כאמור, אם מסתמן שהאצי'סון לא תוכל לקבל היתר לשליטה בפרטנר המשמעות תהיה שהיא תצטרך להחליט האם היא מוכרת את מניותיה דרך מכרז או דרך שוק ההון.