שיא במקרי ההידבקות היומיים למאי; אלה הערים המובילות

ירושלים מובילה עם גידול של 98 מקרי קורונה חדשים בשלושת הימים האחרונים, אחריה תל אביב עם תוספת של 10 מקרים • בבית הספר הגימנסיה בבירה אותרו עד כה 78 מקרי קורונה מתוך 700 בדיקות שבוצעו

ירושלים. מובילה בסך מקרי הקורונה החדשים בימים האחרונים / צילום: איל יצהר
ירושלים. מובילה בסך מקרי הקורונה החדשים בימים האחרונים / צילום: איל יצהר

משרד הבריאות הודיע הערב (ו') כי במהלך היום נוספו 101 חולי קורונה, שאותרו לאחר אימות של 1403 בדיקות. הגידול המשמעותי ביותר נרשם בירושלים, אך חולים חדשים אותרו גם בתל אביב, בית שמש (4+) וחולון (6+). למרות העלייה הגדולה במספר החולים היומי, המדדים הנוספים שנקבעו כ״נורות אזהרה״ שבכוחן להוביל לסגר חוזר, מספר מונשמים וקצב ההכפלה, לא נחצו.

מבחינת סך מקרי הקורונה החדשים לפי ערים, ירושלים מובילה עם גידול של 98 מקרי קורונה חדשים בשלושת הימים האחרונים, אחריה תל אביב עם גידול של עשרה מקרים חדשים, וחורה עם שמונה מקרים חדשים. בשאר הערים והיישובים נרשם גידול של בין 0 ל-6 מקרי קורונה חדשים בשלושת הימים האחרונים.

מערכת החינוך 

בבית הספר הגימנסיה בבירה אותרו עד כה 78 מקרי קורונה מתוך 700 בדיקות שבוצעו עד כה, כך לפי דוברות עיריית ירושלים. בעירייה ציינו כי כל תלמיד ותלמידה יקבל זימון לביצוע בדיקת קורונה. כפי שצויין במסיבה העיתונאים שערכו בכירי הנהלת משרד הבריאות, מוקד הדאגה כעת מכוון למערכת החינוך, כאשר עד כה אותרו כ-34 בתי ספר וגנים עם מקרי קורונה. 

כמו כן, מדוברות משרד החינוך נמסר כי על רקע העלייה בשיעורי התחלואה של נגיף הקורונה בחלק ממוסדות החינוך בארץ, קיים המשרד שורה של התייעצויות בנושא כדי ללמוד את הנתונים ובהתאם לכך לגבש את תמונת המצב. משרד החינוך דיווח כי מסיכום הנתונים בשלב זה עולה כי מספר בתי ספר וגנים סגורים עומד על 17, סה"כ תלמידים ועובדי הוראה השרויים בבידוד עומד על 485.

בתום הדיונים יודיע מחר (מוצ"ש) המשרד על מדיניותו בנושא פתיחת מוסדות החינוך בשבוע הקרוב.

המשרד שב ומדגיש כי על מוסדות החינוך להמשיך ולשמור בהקפדה על כללי הזהירות והמניעה בהם: עטיית מסיכה, שמירה ככל שניתן על מרחק של שני מטרים ושמירה על כללי ההיגיינה.

לרשימת הערים המלאה בהם התגלו מקרי קורונה חדשים