"כנראה השינויים של אחי ושלי יחד היו יותר מדי": דורי נאוי נשאר בארץ - והמניה מזנקת

המנכ"ל המשותף ובעל השליטה בחברת אחים נאוי חזר בו מכוונתו לעבור למיאמי: "אני לא חושב שההחלטה על המעבר היתה טעות, אבל עכשיו יהיה שקט"

האחים דורי נאוי / צילום: יונתן בלום
האחים דורי נאוי / צילום: יונתן בלום

החלטתו של דורי נאוי, מנכ"ל משותף בחברת האשראי החוץ-בנקאי אחים נאוי, שנמצאת בשליטתו, לחזור בו מכוונתו לעבור לגור במיאמי, שחררה אנחת רווחה אצל המשקיעים. ההודעה על ההחלטה הזניקה את המניה אתמול (יום ב') בכ-13% - זינוק שתיקן לה חלק מהירידות החדות שאפיינו אותה קודם לכן, חלקן בהשפעת ההחלטה של נאוי על המעבר לארה"ב לפני כמה שבועות.

כוונת המעבר של נאוי בוטלה כעת, כאמור, בעקבות החלטת אחיו, שאול נאוי, מהשבוע שעבר לפרוש מניהול החברה ולמכור את מניותיו לאחיו.

בסך הכל מסכמת מניית אחים נאוי תקופה תנודתית למדי, על רקע האירועים הדרמטיים האחרונים שייצרו צמד מייסדיה וההרעה בתוצאות העסקיות, כך שמתחילת השנה היא מציגה צלילה של כ-40%, המשקפת לה כיום שווי שוק של פחות מ-500 מיליון שקל.

דורי נאוי, שהשקיע בשבוע שעבר כ-60 מיליון שקל ברכישת מניות אחיו הבכור שאול, ובכך הכפיל את החזקותיו בחברה לכ-34%, אמר: "הדירקטוריון בא אלי בבקשה, ולכן החלטתי להישאר. כנראה שהשינויים של אחי ושלי יחד היו יותר מדי. אני עדיין לא חושב שההחלטה שלי על המעבר היתה טעות, אבל אחרי כל ההתרחשויות האחרונות, עכשיו יהיה שקט. אני עדיין מתכנן בתוך 10 שנים מהיום להעביר את שרביט הניהול לדור הבא, ונעשה את זה בצורה מסודרת, כמו שתכננו".

בעדכון בנושא שפרסמה אחים נאוי, היא ציינה כי החלטתו של דורי נאוי להישאר בארץ התקבלה לאחר פניית דירקטוריון החברה אליו, "בבקשה שיחזור בו מהכוונה להעתקת המגורים, בעיקר לאור הודעתו של שאול נאוי לחברה" על סיום תפקידו כמנכ"ל משותף, הצפוי בסוף נובמבר הקרוב. "בנסיבות הקיימות", הוסיפו בחברה, דורי נאוי "חזר בו מהכוונה להעתקת המגורים", והחליט כי "ימשיך, בכפוף לכל דין ולכל הסכמה אחרת עם החברה, להמשיך להעניק את שירותיו לחברה, מישראל".

האחים שאול ודורי נאוי הם הרוח החיה מאחורי פעילות החברה שלהם, מאז שייסדו אותה לפני קרוב ל-40 שנה, ודרך הפיכתה למובילת הענף ולחלוצת פעילות האשראי החוץ-בנקאי בבורסה, עם הצטרפותה למסחר באמצעות מיזוג לשלד בורסאי ב-2011.

פעילותה של אחים נאוי מתרכזת בניכיון צ'קים (ממסרים דחויים) - עסקת המרה, שבה מקבלים לקוחות החברה את ערכם הכספי של הצ'קים הדחויים שבידם, ואלה מוסבים לחברה בתמורה לעמלה הנקבעת באחוזים. 

את מניותיו מכר שאול נאוי לאחיו תמורת כ-60 מיליון שקל, לפי מחיר מניה של פחות מ-11 שקל - שהיה נמוך בכ-25% מערכה בעת המכירה.

בתחילת השבוע השקיע דורי נאוי קרוב ל-900 אלף שקל ברכישת נתח ממניות החברה בבורסה, לפי מחיר מניה של קצת יותר מ-13 שקל. אחרי העליות האחרונות, מחירה של מניית נאוי מתקרב ל-15 שקל.