משה ממרוד מימש מניות תדיראן בכ-40 מיליון שקל, ובתו נופר מימשה ב-1.5 מיליון שקל

מנייתה של יבואנית ומשווקת מערכות המיזוג עלתה מתחילת השנה ב-15% • החברה דיווחה על משא ומתן לרכישת חברת מזגנים זרה ב-80 מיליון שקל

משה ממרוד / צילום: איל יצהר
משה ממרוד / צילום: איל יצהר

משה ממרוד, בעל השליטה ומנכ"ל יבואנית ומשווקת מערכות מיזוג האוויר תדיראן הולדינגס , החליט לנצל את רמות השיא שבהן שוהה מניית החברה, כדי לממש נתח מהחזקותיו תמורת קרוב ל-40 מיליון שקל. 

נופר ממרוד, בתו של בעל השליטה, המכהנת כסמנכ"לית שיווק בחברה, מכרה מניות תדיראן תמורת כ-1.5 מיליון שקל, במחיר דומה לעסקה שביצע אביה. 

מהעדכון שפרסמה תדיראן בנושא עולה כי המנכ"ל ובעל השליטה בחברה מכר מחוץ לבורסה נתח של קרוב ל-3% מהונה של תדיראן, לפי מחיר מניה של קרוב ל-165 שקל - דומה לשוויה בבורסה בעת המכירה, אחרי שהתחזקה בכ-15% מתחילת השנה. בעקבות המכירה, החזקותיו של ממרוד בתדיראן נותרו בשיעור של כ-67%.

כמו מרבית המניות בבורסת תל אביב, גם זו של תדיראן לא היתה חסינה בפני משבר הקורונה, שגרר את הבורסה המקומית לירידות שערים חדות בחודשים פברואר ומרץ. המניה הציגה צלילה של כ-30% בתוך פחות משלושה חודשים.

ואולם, מנקודת השפל השנתית שלה, שנרשמה במהלך מרץ, ההתאוששות היתה חדה ומהירה, ומסתכמת מאז ועד כה בכמעט 70% (וקצת יותר מכך שנה אחורה) - מה שהוביל את המניה להיסחר ברמת שיא, כשהיא משקפת לתדיראן שווי שוק נוכחי של 1.4 מיליארד שקל.

פעילותה של תדיראן מתרכזת בייבוא, שיווק, הפצה ומכירת מזגנים ומערכות מיזוג אוויר לשוק הביתי, המסחרי והתעשייתי, בעיקר תחת המותגים תדיראן, אמקור, טושיבה וספקטרה.

כבר מחודש פברואר, ובהמשך לכך בדוחותיה הכספיים לשנת 2019 (שפורסמו במרץ) ולרבעון הראשון של 2020 (שפורסמו בחודש שעבר), הבהירה תדיראן כי עד כה, "לנגיף הקורונה והשלכותיו לא היתה השפעה מהותית על עסקי החברה ותוצאותיה". זאת, לפי החברה, "בין היתר, לאור החזרה לייצור בסין, לרבות של הספק הסיני המהותי של החברה, שחזר לפעילות ייצור במתכונת כמעט מלאה ללא עיכובים מהותיים באספקה", וכן בזכות הגדרת המפעל שלה בעפולה כמפעל חיוני - מה שאיפשר פעילות כמעט מלאה של המפעל, שירות לקוחות וטכנאים.

כך, בסיכום הרבעון הראשון דיווחה תדיראן על "שיא במכירת מזגנים בהשוואה לרבעונים מקבילים" - מה שסייע לה להגדיל את הכנסותיה ביותר מ-6%, ל-184 מיליון שקל. אחרי שיפור הרווחיות ושינוי חיובי בהכנסות המימון של החברה, הרווח הנקי הרבעוני שלה קפץ ב-125% והגיע לכ-17 מיליון שקל.

בימים האחרונים עדכנה תדיראן בדבר משא ומתן לרכישה של 75% בחברה זרה בתחום שיווק והפצת מזגנים תמורת 80 מיליון שקל, עם אפשרות לרכישת יתרת מניות החברה הזרה, וכן עדכנה כי היא בוחנת אפשרות להנפקת אג"ח מהציבור, בהיקף של עד 120 מיליון שקל.