בורסות עולם | סיקור שוטף

עליות בסיום המסחר בוול סטריט; זום קפצה ב-7.6% לשיא חדש

בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות, בהובלת מדד הדאקס בגרמניה • מדד מנהלי הרכש של גוש האירו עלה לשיא של 3 חודשים • סקר ה-ADP בארה"ב הפתיע לטובה

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:15

גילת פרסמה דוחות חלשים על רקע הקורונה ומסתמן עיכוב בהשלמת המכירה שלה, בגלל עיכוב בקבלת אישור הרגולטור הרוסי.

23:00

הראלי בוול סטריט נמשך. מדדי המניות המובילים ננעלו היום בעליות של עד 2%, כשבשעה האחרונה של המסחר נרשמה התחזקות במגמה החיובית.

מניות הבנקים הגדולים בלטו בעליות חדות, ולצידן מניות התעופה, ביניהן יונייטד איירליינס הולדינגס , דלתא איירליינס , בואינג ואמריקן איירליינס.

מניית זום רשמה עלייה חדה לשיא חדש. 

20:20

נמשכות העליות בוול סטריט. מניית זום  לא עוצרת ורושמת עלייה חדה לשיא חדש לאחר הדוחות החזקים שפרסמה אתמול. 

החברה עקפה את תחזיות האנליסטים ביותר ב-64% והציגה הכנסות של 328 מיליון דולר. תחזית החברה ותחזית האנליסטים היו להכנסות של כ-200 מיליון דולר. ברבעון המקביל ההכנסות עמדו על 112 מיליון דולר. זום הציגה רווח נקי מתואם של 58 מיליון דולר או 20 סנט למניה, לעומת 8.9 מיליון דולר או 3 סנט ברבעון המקביל. תחזית האנליסטים הייתה לרווח נקי של 9 סנט למניה. הרווח הנקי החשבונאי עמד על 27 מיליון דולר, לעומת רווח אפסי ברבעון המקביל.

18:45

מתחזקות העליות בוול סטריט. בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות, בהובלת מדד הדאקס בגרמניה שקפץ בכ-3.8%. 

מניית בואינג  בולטת בעלייה חדה על רקע אופטימיות בנוגע לחזרת טיסות לפעילות ברחבי העולם. 

הזהב רושם ירידה חדה ומחיר האונקיה צונח ל-1,694 דולר. 

17:30

נמשכת המגמה החיובית בוול סטריט. ליפט  בולטת בעלייה חדה לאחר שהחברה דיווחה על התאוששות בפעילותה בחודש מאי.

מניית פייבר  הישראלית מזנקת לשיא חדש. 

יועץ הבית הלבן לענייני בריאות, ד"ר אנתוני פאוצ'י, אמר אתמול (ג') בראיון טלוויזיה שהוא חושש מכך שחיסון אפשרי לנגיף הקורונה לא יהיה בר־קיימא, כלומר שהוא לא יספק עמידות ארוכת־טווח בפני הנגיף. "אם קוביד־19 מתנהגת כמו נגיפי קורונה אחרים, סביר שלא תהיה תקופה ממושכת של חסינות ממנה", אמר מר פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות מדבקות, בראיון ל־CNBC.

"כשמסתכלים על ההיסטוריה של נגיפי הקורונה, אותם נגיפים שגורמים להצטננות הרגילה, הדיווחים בספרות המקצועית הם שהעמידות של החיסון מפניהם נעה בין שלושה לשישה חודשים, וכמעט תמיד היא פחות משנה", הוא אמר. "זו לא הרבה עמידות והגנה".

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים. מניות הבנקים הגדולים, ביניהן בנק אוף אמריקה, וולס פארגו  וסיטיגרופ , בולטות בעליות חדות. 

כלכלני קרדיט סוויס מציינים בסקירה שפרסמו כי "עכשיו זה הזמן למתן את החרדה מנגיף הקורונה ולנתק אותה מקבלת החלטות השקעה. התעדכנות אובססיבית בעלייה או בירידה במספר ההדבקות לא תועיל לאסטרטגיית ההשקעה בשלב זה. במקום זאת, התמקדו ביסודות ובמעשיהם של קובעי ההחלטות, התמידו במסלול שבחרתם וקבלו החלטות על סמך ראיות ועובדות. השווקים צופים את פני העתיד: הם התקדמו מעבר לחדשות הכלכליות הרעות ופרצו קדימה בחדות מאז השפל וסביר להניח שלא יגיעו אליו שוב. אל תחכו שיעשו זאת - זו עלולה להיות טעות יקרה".

עוד מציינים שם: "צפו לאמצעי תמיכה נוספים במקרה שהמצב מתדרדר. אמצעים כאלה מפחיתים משמעותית את הסיכוי לדיכאון כלכלי ממושך. לא מומלץ למשקיעים לעמוד מנגד לגלי התמיכה המוניטארית. תחשבו פעמיים לפני שאתם פועלים, אתם לא בהכרח יודעים משהו שמקבלי החלטות בממשלות הגדולות לא יודעים".

15:25

נמשכות העליות בבורסות אירופה. המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח בעליות קלות.

בארה"ב פורסמו נתוני סקר ה-ADP מהם עולה כי מספר המשרות בסקטור הפרטי הצטמק בכ-2.76 מיליון במאי, לאחר ירידה של כ-19.6 מיליון באפריל. 

הנתון היה טוב בהרבה מצפי הכלכלנים שהעריכו כי תחול ירידה של כ-8.8 מיליון במספר המשרות. 

13:00

בורסות אירופה עולות זה היום השלישי ברציפות, כאשר האירו רושם שיא של 11 שבועות מול הדולר.

מדד הדאקס הגרמני עולה ב-2.4%, הפוטסי ב-1.3% והקאק ב-2%.

העליות בשווקים הבוקר מקבלות רוח גבית מנתוני ייצור חיוביים של הסקטור הפרטי בסין שהצביעו על התאוששות משפל של כעשור.

באירופה מדד מנהלי הרכש של גוש האירו עלה ל-30.5 נקודות בחודש מאי מעל לתחזיות לקריאה של 28.7 נקודות ושיא של שלושה חודשים. עם זאת מדובר עדיין באינדיקטור שמצביע על התכווצות הפעילות הכלכלית.

בגרמניה דרישות האבטלה עלו ב-238 אלף בחודש מאי, ירידה בקצב הבקשות לעומת אפריל.

11:30

באסיה המסחר ננעל בעליות. הניקיי היפני הוסיף 1.3% לערכו, שנחאי ללא שינוי והבורסה בהונג קונג עלתה ב-1.4%.

10:15

המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות שערים בהמשך לעליות שנרשמו אתמול. הדאקס הגרמני עולה ב-1.2% בהמשך לזינוק של 3.7% אתמול, הקאק הצרפתי מוסיף 1.2% לערכו והפוטסי הבריטי מטפס ב-0.9%.

07:30

המסחר באסיה מתנהל בעליות על רקע הפתיחה המחודשת של הכלכלות לאחר הסגר כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה. מדד הניקיי היפני עולה ב-0.85%, הבורסה בהונג קונג קופצת ב-1.2%, שנחאי עולה ב-0.5% וסינגפור מטפסת ב-1.8%. הנפט קופץ ב-2% לרמה של 37.5 דולר לחבית.

אמש בניו יורק. מדד דאו ג'ונס עלה ב-1%, הנאסד"ק התחזק ב-0.6% ומדד S&P 500 הוסיף 0.8%, והוא נמצא 40% מעל השפל שרשם במרץ. בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט צבועים בירוק.

הקוספי בדרום קוריאה עולה בכ-2% כאשר מנייתה של סמסונג בולטת בעלייה של 5%. המהלך מגיע לאחר שדרום קוריאה חשפה תמריצים נוספים בגובה 35.3 וון (29 מיליארד דולר), מה שמעלה את רף התמריצים הכולל ל-270 טריליון וון על מנת להתמודד עם משבר הקורונה, כך לפי רויטרס.