בעלי הוט גייס חוב של 1.7 מיליארד דולר לפעילות שלו בארה"ב

האג"ח שהנפיקה חברת אלטיס ארה"ב, שנמצאת בשליטת פטריק דרהי, נועדו למיחזור חוב קיים ודורגו "זבל" על ידי מודי'ס

פטריק דרהי, בעלי הוט./  צילום: רויטרס, Lucas Jackson
פטריק דרהי, בעלי הוט./ צילום: רויטרס, Lucas Jackson

חברת התקשורת האמריקאית אלטיס יו.אס.איי  , שנמצאת בשליטת פטריק דרהי - בעלי חברת התקשורת הישראלית הוט - גייסה 1.7 מיליארד דולר בהנפקת איגרות חוב בארה"ב לצורך מחזור חוב.

החברה, ספקית שירותי טלוויזיה, טלפוניה ואינטרנט ברחבי ארה"ב, דיווחה אתמול שהגיוס בוצע באמצעות שתי סדרות: הראשונה בהיקף של 1.1 מיליארד דולר, של אג"ח מובטחות שיגיעו לפירעון ב-2030; והשנייה בהיקף של 625 מיליון דולר, גם היא מיועדת לפירעון ב-2030.

סדרת האג"ח הראשונה תישא ריבית שנתית של 4.125% שתשולם מדי 6 חודשים, החל בדצמבר הקרוב. הסדרה השנייה תישא ריבית של 4.625%, שגם היא תשולם מדי 6 חודשים.

אלטיס מתכננת להשתמש בכספי ההנפקה לצורך מיחזור חוב קיים: אג"ח בהיקף כ-1.1 מיליארד דולר שנושאות ריבית של 5.375% ומיועדות לפירעון ב-2023, ואג"ח בהיקף כ-618 מיליון דולר לפירעון ב-2025, עם ריבית של 7.75%.

איגרות החוב שהונפקו מדורגות על ידי סוכנות הדירוג מודי'ס בדירוג שנחשב "אג"ח זבל": הסדרה המובטחת מדורגת בדירוג Ba3, והסדרה הלא-מובטחת בדירוג נמוך יותר, B3. אופק הדירוג יציב, על רקע הצפי של מודי'ס להכנסות של 10.3-10.8 מיליארד דולר ב-12-18 החודשים הקרובים, רווח EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של 4.4-4.6 מיליארד דולר, ותזרים מזומנים חופשי של לפחות 1.4 מיליארד דולר.

לפי כלכלני מודי'ס, השפעת הנפקת האג"ח על המינוף של החברה תהיה נייטרלית, משום שכ-1.76 מיליארד דולר מכספי הגיוס ישמשו לפירעון אג"ח קיימות. בשילוב עם המזומנים בקופה, גיוס החוב ישמש גם לתשלום העלויות של הפידיון המוקדם של אותו חוב.

אלטיס USA נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של 15.6 מיליארד דולר. החברה הונפקה לראשונה ב-2017 בשווי של כ-23 מיליארד דולר. ב-2018 ביצעה קבוצת אלטיס מהלך שבמסגרתו פוצלה פעילות אלטיס USA מהקבוצה עצמה, שנהפכה לאלטיס אירופה. החזקות קבוצת אלטיס באלטיס USA חולקו כדיבידנד בעין לבעלי המניות של הקבוצה. דרהי נותר האיש הדומיננטי בשתי החברות: באלטיס USA הוא מכהן כיום כיו"ר הדירקטוריון, ובאלטיס אירופה, הנסחרת בשווי של 4.7 מיליארד אירו,  הוא נשיא החברה. אלטיס אירופה כוללת בתוכה את פעילות הוט בישראל.

ברבעון הראשון הסתכמו הכנסות אלטיס USA בכ-2.5 מיליארד דולר - עלייה של 2.2% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2019. מתוך ההכנסות, תחומי האינטרנט, השירותים העסקיים, הפרסום והמובייל (תחום פעילות חדש לחברה) צמחו, בעוד שההכנסות מתחומי הווידאו והטלפוניה ירדו.

ההפסד הנקי הרבעוני המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-858 אלף דולר, צמצום ביחס להפסד של כ-25 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההוצאות הרבעוניות על ריביות הגיעו ברבעון הראשון ל-364 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם היה כ-1 מיליארד דולר, ללא שינוי מרבעון מקביל, והתזרים החופשי הסתכם ב-294 מיליון דולר. בסוף הרבעון הראשון עמד החוב נטו של אלטיס USA על 22.6 מיליארד דולר.

בהקשר של מגפת הקורונה, אלטיס ציינה בדוחות שפורסמו בסוף אפריל כי היא משתפת פעולה עם בתי חולים, בתי ספר וסוכנויות מדינתיות בארה"ב כדי להבטיח להם את שירותי התקשורת שהם נדרשים להם.