שוק ההון | סיקור שוטף

נעילה חיובית בבורסה בתל אביב: ת"א 90 הוסיף 0.6%

לייבפרסון איבדה 4.4%, אודיוקודס צנחה בכ-5.1% לאחר גל עליות מתמשך • אלשטיין מציע הסדר חוב למחזיקי האג"ח של אי.די.בי • גילת פרסמה דוחות חלשים לרבעון הראשון • מבנה זינקה בכ-8%, מליסרון בכ-6%

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

 סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:29

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בעליות שערים, כשבאירופה הבנק המרכזי הרחיב את תוכנית התמיכה בשווקים, ובוול סטריט המדדים נסחרים סביב רמות הפתיחה.

מדד ת"א 35 עלה ב-0.4%, ת"א 90 הוסיף 0.6% לערכו ומדד הבנקים טיפס ב-0.5%.

מניותיהן של מבנה  ומליסרון  בלטו בעליות של 7.9% ו-5.9% בהתאמה. לאומי  טיפסה ב-1.4% במחסור מסחר הגבוה בשוק, לייבפרסון  איבדה 4.4%, אודיוקודס  צנחה בכ-5.1% לאחר גל עליות מתמשך של יותר מ-100% מאז השפל במרץ.

16:30

יום המסחר החמישי והאחרון לשבוע זה בבורסת תל אביב מתנהל בעליות קלות בשני מדדי המניות המובילים. המדדים בארה"ב רושמים נטייה שלילית בפתיחת המסחר בוול סטריט, כשהמשקיעים ממשיכים לעקוב אחר דיווחי הנתונים הכלכליים, המושפעים מההתמודדות עם מגפת הקורונה.

בבית ההשקעות אי.בי.אי ציינו כי "העלייה בקצב ההתפשטות של המגפה בעולם מאמצע מאי לא זכתה להתייחסות מיוחדת בשווקים, אבל השווקים לא יישארו אדישים אם יצוצו סימנים להתפשטות משמעותית מחודשת במקום שבו נרשמה רגיעה".

בזירה המקומית, מנתוני הבורסה לסיכום חודש מאי עולה כי מחזור המסחר היומי הממוצע במניות עמד על כ-1.8 מיליארד שקל - גבוה בכ-36% מהממוצע בשנת 2019.

בצד השלילי של מדד ת"א-35, המניות הדואליות של נייס  ופריגו  נחלשות היום בכ-2.5%.
בצד החיובי של המדד המוביל, מניית מליסרון  מטפסת בכ-5%, ומניות קבוצת דלק והחברה לישראל מתחזקות ב-4%-5%.

מניית ישראכרט נחלשת ב-4%-5%, על רקע פרסום דוחותיה הכספיים של החברה לרבעון הראשון של השנה. עוד במסחר היום, מניית מיט-טק קופצת בכ-10% במחזור מסחר ער, ומשלימה זינוק של יותר מ-50% מסוף מאי - עיקרו לאחר הודעת החברה על הסכמי השקעה של כ-20 מיליון שקל מכמה גורמים, ובהם רמי לוי.

בין המניות הקטנות, זו של מיקרונט מזנקת ביותר מ-30%, על רקע העלאת מחיר המניה במסגרת הצעת רכש למניותיה.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת מגמה חיובית, ואילו במסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה מעורבת.

14:00

מגמה מעורבת בבורסה של תל אביב, במקביל לירידות קלות באירופה וצפי לפתיחה שלילית גם בוול סטריט.

מניית מיט-טק  מזנקת ומשלימה נסיקה של יותר מ-100% בחודש האחרון. גם ברנמילר  רושמת עלייה חדה ומשלימה קפיצה של יותר מ-100% בשבועיים. 

גם מניית מיקרונט  בולטת בעלייה חדה במחזור גבוה לאחר שבבוקר פורסמה הצעת רכש מתוקנת לכ-6 מיליון מניות החברה במחיר של 30 אג' למניה. 

מנגד, מניית ישראכרט  צונחת לאחר שהחברה פרסמה היום דוחות חלשים לרבעון הראשון. 

10:55

מגמה מעורבת בבורסה. מדד ת"א 35 רושם כעת ירידה קלה ואילו ת"א 90 נסחר בעלייה של כ-0.6%.

עליות בולטות רושמות מניות מבנה, פז נפט , סאמיט  וקבוצת אשטרום. 

היום נפתח באירלנד הערעור של חברת התרופות פריגו על שומת המס שהוציאו לה הרשויות באירלנד בסוף 2018, בגובה 1.64 מיליארד אירו. לפי דיווחים באירלנד, הדיון ייערך באמצעות וידאו. השומה היא בגין תמלוגים שקיבלה אלאן שנרכשה ע"י פריגו ממכירת התרופה טיסאברי לטיפול בטרשת נפוצה.

בשוק האג"ח ניכרת יציבות, גם באג"ח הממשלתיות וגם בקונצרניות. 

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח בירידות קלות במדדי המניות המובילים. ירידות בולטות נרשמות במניות אודיוקודס , אופקו, פריגו  ונייס. מנגד, עליות בולטות רושמות מניות אלוני חץ ואלקו. 

בשוק המטבעות רושם הדולר עלייה של כ-0.4% לרמה של 3.483 שקלים והאירו מתחזק בכ-0.6% לכ-3.90 שקלים. 

ישראכרט  דיווחה הבוקר על קפיצה בהפרשות בגין הפסדי אשראי לרמה של כ-102 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2020, לעומת כ-26 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2019. הרווח הנקי של ישראכרט ברבעון הראשון הסתכם בכ-10 מיליון שקל, ירידה של כ- 86% לעומת רווח נקי של כ-74 מיליון שקל ברבעון המקביל.

אלקטרה  הודיעה הבוקר על חתימה על הסכם מול חברת רפאל. במסגרת החוזה, תנהל אלקטרה את כלל המערכות האלקטרו-מכאניות והשירותים של מתקני רפאל בישראל, למשך תקופה של שנתיים עם אופציות להארכה של עד 6 שנים נוספות, ובהיקף כולל של כ-650 מיליון שקל.  

06:45

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח הבוקר (ה') במגמה חיובית, לאחר שאתמול ננעל המסחר בוול סטריט בעליות, וגם בורסות אירופה סגרו את היום בעליות חדות. 

באסיה מתנהל היום המסחר במגמה מעורבת, ובמסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות ירידות קלות.

מניות פריגו , אופקו ונייס צפויות לרדת לאחר שחזרו מניו יורק עם פערים שליליים של 1.5% - 3%. מנגד, אורמת  צפויה לטפס לאחר שחזרה עם פער חיובי של 1.6%. 

גם גילת  צפויה לאבד גובה לאחר שדיווחה אמש (ד') כי הכנסותיה ברבעון הראשון של שנת 2020 הסתכמו ב-47.7 מיליון דולר בהשוואה ל-62.1 מיליון דולר ברבעון הראשון אשתקד. ההפסד הנקי על בסיס GAAP הסתכם ב-11.8 מיליון דולר ברבעון, בהשוואה לרווח נקי שהסתכם ב-2.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. 

איש העסקים אדוארדו אלשטיין מציע הסדר חוב למחזיקי אגרות החוב של קבוצת אי.די.בי, שיכלול הזרמת הון גדולה ותספורת לנושים. 

חברת הבנייה פרשקובסקי  דיווחה אתמול על רווח של כ-40 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה, עלייה של 33% לעומת הרווח ברבעון המקביל אשתקד.

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, מעריך ש"הבנק המרכזי בגוש האירו ירחיב את תוכנית הרכישות היום ויציג צעדים נוספים. האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים בגוש האירו ירדה ל-0.1 אחוז במאי. הרמה הנמוכה ביותר מזה 4 שנים. בעקבות זאת, ובעקבות נתוני הצמיחה החלשים אנו צופים שהבנק המרכזי בגוש האירו יעדכן היום כלפי מטה את התחזיות לאינפלציה ולצמיחה. לכן, אנו מעריכים שתוכנית הרכישות של הבנק על סך 750 מיליארד אירו (שעוד רחוקה מסיום) תורחב, ושהסכום המינימלי שהבנקים המסחריים מפקידים ב-ECB שפתור מריבית שלילית יוגדל".

עוד הוא מציין כי האיחוד האירופי הגדיל רשמית את ההצעה להקמת קרן סיוע למדינות בעקבות המשבר ל-750 מיליארד אירו, דבר שתמך בהמשך ירידה בתשואות אג"ח. "ייתכן שהבנק המרכזי יאפשר בהמשך גם הגדלת שיעור הרכישה בשוק המשני של אג"ח המשותפות לאיחוד. בכך ימתן קצת את שיעורי החשיפה של המדינות לקרן המוצעת ואולי יקל במקצת על המכשולים הפוליטיים בדרך להקמתה שתידון בפסגת מנהיגי האיחוד המתוכננת לעוד כשבועיים (18/19 ביוני)".