המיליארדר טים דרייפר יחלק ביטקוין בשווי יותר ממיליון דולר

בניסיון למשוך משתתפים לכנס הבלוקצ'יין שתערוך באוקטובר בלוס אנג'לס, מציעה קרן ההון סיכון של דרייפר מתנת ביטקוין בשווי 100 דולר לכל לקוח חדש בבורסת הקריפטו של eToro בארה"ב, שישקיע לפחות 50 דולר ברכישת מטבעות דיגיטליים

טים דרייפר / צילום: STEPHEN LAM, רויטרס
טים דרייפר / צילום: STEPHEN LAM, רויטרס

שיגעון המטבעות הדיגיטליים חוזר? קרן ההון סיכון Draper Goren Holm של המיליארדר האמריקאי טים דרייפר, שהשקעותיה ממוקדות בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים בתחום הבלוקצ'יין, מבטיחה לחלק בחינם ביטקוין בשווי של לפחות מיליון דולר למשתתפים שיירשמו לכנס פסגת הבלוקצ'יין של לוס אנג'לס שתיערך באוקטובר השנה.

אף שחלוקות חינמיות של מטבעות דיגיטליים מעוררות בדרך כלל חשד לשיווק של פרויקטים מפוקפקים, נראה כי הפעם מדובר בפרויקט לגיטימי. אתמול מסרה הקרן של דרייפר לאתר "בלומברג" כי עד כה נרשמו לכנס שלה קרוב לאלף משתתפים, שכל אחד מהם צפוי לקבל במתנה סכום בביטקוין השווה ל-100 דולר.

כדי לזכות במתנה, המשתתפים במבצע נדרשים לעמוד בכמה תנאים: הם נדרשים לפתוח חשבון כלקוחות חדשים בבורסת הקריפטו של eToro, הפתוחה רק לתושבי ארה"ב, ולאחר מכן עליהם לרכוש באמצעות eToro מטבעות קריפטו ב-50 דולר לפחות. מי שיעמוד בתנאים אלה, יזכה בכרטיס כניסה לכנס LA Blockchain Summit, שאמור להיפתח ב-6 באוקטובר, ובו יקבל את מתנת הביטקוין של דרייפר. חברת איטורו מנוהלת מישראל על ידי מייסדיה, האחים יוני ורונן אסיא, ומפעילה רשת חברתית למשקיעים ביותר מ-100 מדינות בעולם וכן בורסה למטבעות קריפטו בארה"ב.

הקרן של דרייפר הודיעה כי מתנות הביטקוין שתחלק יהיו בהיקף של מיליון דולר לכל הפחות, וכי היא אף שוקלת להרחיב את המבצע, ככל שיגבר העניין בו. בקרן מצפים ליותר מ-20 אלף משתתפים בפסגת הבלוקצ'יין של לוס אנג'לס.

מחיר הביטקוין נע סביב 9,700 דולר

דרייפר (61), שהונו מוערך ביותר ממיליארד דולר, הוא דור שלישי למשקיעי הון סיכון מעמק הסיליקון, ומחזיק בשיא של השקעות אנג'ל (יותר מ-30 השקעות) בחברות "חדי-קרן", ובהן הוטמייל, טסלה, סקייפ, באידו ועוד. לפני כמה שנים נכנס דרייפר להשקעות במיזמי בלוקצ'יין, כשהתחום עוד היה בחיתוליו, והוא מוכר כאחד המשקיעים הגדולים בתחום.

ב-2013 רכש דרייפר 30 אלף ביטקוין תמורת 19 מיליון דולר (כ-633 דולר לביטקוין), במכירה פומבית שערך שירות המרשלים של ארה"ב - ארגון הביטחון של הממשל האמריקאי. מטבעות הביטקוין שהוצעו באותה מכירה פומבית, נתפסו על ידי רשויות החוק מידי אתר Silk Road, לאחר שה-FBI הפסיק את פעילותו ועצר את המפעיל שלו, רוס ויליאם אולבריכט, שהואשם בסחר בסמים והלבנת הון.

הסכום של 30 אלף ביטקוין שרכש דרייפר לפני כ-7 שנים, שווה כיום, לפי שער המטבע הנוכחי, כ-291 מיליון דולר. ביום שישי בערב נסחר הביטקוין סביב מחיר של כ-9,700 דולר ליחידה, כשהוא משלים עלייה שבועית של כ-3%, על פי נתוני אתר CoinMarketCap. ביום שלישי האחרון טיפס מחיר הביטקוין לזמן קצר עד לרמה של כ-10,200 דולר - מחירו הגבוה מאז 19 בפברואר השנה.

לאחר חודשיים דרמטיים, שכללו נפילה חודשית של 25% במחיר הביטקוין במרץ, ואחריה זינוק חודשי של יותר מ-30% באפריל, נראה כי המטבע הדיגיטלי המוביל שם מאחוריו את משבר הקורונה, לפחות לעת עתה. בחודש מאי השלים הביטקוין עלייה חודשית של 9.7%.

העניין הגובר של משקיעים במטבעות קריפטו השנה נובע, בין השאר, מחציית הביטקוין שהתבצעה ב-11 במאי ונתפסה כגורם להתחזקות ערכו של המטבע. גם צעדי ההרחבה הכמותית שמבצעים בנקים מרכזיים בעולם בתגובה למשבר הקורונה, נתפסים על ידי משקיעים רבים כגורם שמעלה את ערכם של מטבעות הקריפטו. מוקדם יותר השנה חזר דרייפר על התחזית שלו, שלפיה מחיר הביטקוין יגיע לרמה של 250 אלף דולר עד לשנת 2022.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.