עופר מלכה מונה לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה

הממשלה אישרה הבוקר את מינויו של עופר מלכה לתפקיד בהתאם לבקשת השרה הנכנסת מירי רגב • במשך כ-20 שנה שימש מלכה בתפקידים שונים במשרד ראש הממשלה

הממשלה אישרה הבוקר (א') את מינויו של עופר מלכה לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בהמשך להמלצת השרה מירי רגב.

מלכה, תושב עמק חפר, איש מערכת הביטחון, כיהן בשירות הציבורי ובמגזר העסקי בתפקידים שונים. במשך כ-20 שנה שימש בתפקידים שונים במשרד ראש הממשלה שכללו שליחויות בחו"ל, בשנים 2008-2011 היה מלכה ראש נציגות בשגרירות ישראל באיטליה, בהמשך היה למנהל בכיר ודירקטור בקבוצת "כוכב שטרית" וקידם פרויקט פודטק בקרית שמונה עם קרן JVP. מלכה שימש, בין השאר, בתפקיד מנכ"ל החברה הכלכלית חדרה, והופקד על שיקומה לאחר שנים של חקירות משטרה ומעצרי בכירים.

בנוסף, כיהן כחבר בחבר הנאמנים של המכללה למינהל בראשון לציון. בשירותו הצבאי שימש כמפקד הגדוד הקרבי 932 של חטיבת הנח"ל וכמפקד סיירת "עורב" בחטיבת גולני. חניך קורס הקצינים של הכוחות המיוחדים בצבא האמריקאי, מחזיק בתואר ראשון בכלכלה ומדעי החברה מטעם אוניברסיטת בר אילן, תואר שני במינהל ציבורי מטעם אוניברסיטת חיפה, ותואר ראשון ושני במשפטים מטעם המכללה האקדמית נתניה.

לפי משרד התחבורה, מלכה כיהן לאורך השנים בתפקידים ביטחוניים עליהם לא ניתן לפרט, והתמחה בתחומי החדשנות והטכנולוגיה. הוא צפוי להוביל את מימוש חזונה של השרה רגב, לקידום תחבורה חכמה בישראל.

רגב איחלה למלכה הצלחה בתפקידו ואמרה היום: "משימות רבות ומאתגרות לפנינו על מנת להביא לצדק תחבורתי ולחיבור ישראל השנייה לישראל הראשונה. למלכה ניסיון עשיר בהטמעת חדשנות וטכנולוגיות במערכות מורכבות, שמהווים היום צו השעה לחיזוק התחבורה הישראלית".